Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 19 of 19

Thread: openSUSE 13.1 - Ervaringen

Blog Entries
    13

Default Re: openSUSE 13.1 - Ervaringen

Quote Originally Posted by jansteen View Post
    De AMD/ATI catalyst drivers blijken minder goed te werken dan dat ik dacht.

Ik heb nu deze website gevolgd
    openSUSE Lizards
    Maar KDE is nu al een paar keer gecrashd

(vooral als ik de desktopeffecten inschakel)
    OP mijn laptop gebruik ik de open-source driver, en dat werkt perfect, maar zoals ik aangaf wordt de dektop door de hele familie gebruikt, en dus ook voor games (3d is noodzakelijk )
    Heb nog geprobeerd om de driver van de AMD website te installeren (is volgens mij dezelfde)
    Maar ook die geeft af en toe problemen

Zit er nu aan te denken om op de desktop terug te gaan naar 12.3
    Daar had ik geen enkel probleem met mijn grafische kaart.
    Jan, heb je al geprobeerd of 't probleem ook bestaat voor een nieuwe gebruiker? Dat zou nl. betekenen dat 't probleem in je /home/gebruikersnaamhier "woont". Maar, ik vermoed dat 't de combo fglrx / desktopeffecten is.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me kow why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Nu, ik heb een backup gemaakt van mijn /home en heb toen mijn hele schijf schoongemaakt.
    Maar het probleem blijft.
    Alles lijkt het te doen (zelfs Steam) maar KDE crasht vaak.

12.3 werkt perfect

Blog Entries
    13

Dus nieuwe gebruiker, nieuwe installatie, en dan crasht KDE?
    Terug naar login prompt, of crashvensters?
    Heb je al in ~/.xsession-errors gekeken?

Blog Entries
    13

Jan, dit kwam ik net via G+ tegen: openSUSE Lizards

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Jan, dit kwam ik net via G+ tegen: openSUSE Lizards
    Zie reactie #10

Maar goed, ik heb nu bij desktopeffect "Type compositing" op XRender staan.
    En nu blijft mijn KDE werken.

(Kan dus niet de effecten activeren)

Ik ben al een tijdje bezig met OpenSuse om het goed te leren en vind het ook geweldig speel laptops gekocht een voor de opzet met virtual box. En een om multiboot op te zetten , moet ik ook allemaal leren geen probleem ik ben gepensioneerde man vermaak mij prima
    draai OpenSUSE normaal op tumbleweeb. Allemaal geweldig
    mail kontact gaat. Mij niet goed af op een pakket heb ik dat. Nu draaiend dat is meer geluk al inzicht ???

van de heb ik weer het tumbleweed pakket ge-update dat ging helemaal fout dat is erg jammer hoe dit. Op te lossen het pakket start wel op als ik mijn wachtwoord in voer komt. Het scherm op. Nu in vier stukjes het zelfde scherm daarna meteen terug naar opstart scherm met wachtwoord ???
    mijn doel is volledig over te gaan naar openSUSE maar. Ik moet eerst goed inzicht hebben om ook problemente kunnen oplossen ,daarna. Microsoft verlaten . Verder wil ik graag met mede gebruikers delen en zoek belangstellenden om ergens op locatieven vaste locatie met docenten cursussen te gaan aanbieden dat is al redelijk opweg
    maar eerst. Mijn probleem
    laptops. Dell e5430 16gb RAM. i5 intel. HDD 500 gb beide en vele losse HDD om ook te spelen het zijn prima latops
    vriendelijk groet Frits veerman graag reactie

via Facebook probeer ik ook meer aandacht voor OpenSUSE krijgen

Leest als een stuk anderstalige tekst wat door een vertaalmachine is gehaald...
    openSUSE leap 42.2
    64 bit

Quote Originally Posted by Gardian_Angel View Post
    Leest als een stuk anderstalige tekst wat door een vertaalmachine is gehaald...
    Dat is het dus niet. !
    AMD Athlon 64X2 dual core 4400+ openSUSE Leap 42.2
    Lenovo T440s Intel I7vPro en openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE Leap en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    13

Quote Originally Posted by fveerman View Post
    Ik ben al een tijdje bezig met OpenSuse om het goed te leren en vind het ook geweldig speel laptops gekocht een voor de opzet met virtual box. En een om multiboot op te zetten , moet ik ook allemaal leren geen probleem ik ben gepensioneerde man vermaak mij prima
    draai OpenSUSE normaal op tumbleweeb. Allemaal geweldig
    mail kontact gaat. Mij niet goed af op een pakket heb ik dat. Nu draaiend dat is meer geluk al inzicht ???

van de heb ik weer het tumbleweed pakket ge-update dat ging helemaal fout dat is erg jammer hoe dit. Op te lossen het pakket start wel op als ik mijn wachtwoord in voer komt. Het scherm op. Nu in vier stukjes het zelfde scherm daarna meteen terug naar opstart scherm met wachtwoord ???
    mijn doel is volledig over te gaan naar openSUSE maar. Ik moet eerst goed inzicht hebben om ook problemente kunnen oplossen ,daarna. Microsoft verlaten . Verder wil ik graag met mede gebruikers delen en zoek belangstellenden om ergens op locatieven vaste locatie met docenten cursussen te gaan aanbieden dat is al redelijk opweg
    maar eerst. Mijn probleem
    laptops. Dell e5430 16gb RAM. i5 intel. HDD 500 gb beide en vele losse HDD om ook te spelen het zijn prima latops
    vriendelijk groet Frits veerman graag reactie

via Facebook probeer ik ook meer aandacht voor OpenSUSE krijgen
    Dag Frits,

Heb je dit stuk zelf ook nog 's nagelezen? En de adviezen die je al gehad hebt? En ook gekeken waar je deze post gedaan hebt ( je haakt nu met een post over Tumbleweed aan op een oud onderwerp over 13.1) ?

Tumbleweed, hoe prachtig en stabiel ook, vraagt gewoon wat meer basiskennis, en heb ik je al eerder afgeraden. Om een aantal redenen, o.a. het feit dat er veel minder TW gebruikers zijn die je zouden kunnen helpen, je toch zelf tot het e.e.a. in staat moet zijn ( bijv. output in een terminal afvangen en hier plaatsen ), TW continue in beweging is en het voor anderen zodoende lastig is om bijv. dingen van hun eigen systeem te vergelijken met dat van jou als er iets misgaat. Het minste wat je nodig hebt, is een redelijke kennis van basisbegrippen, en die heb je gewoon ( nog ) niet. Daar is niets denigrerends of dergelijke mee bedoelt, ik zie je bericht hierboven en kan door foutief gebruik van termen gewoon niet achterhalen wat je precies bedoelt.

Mijn advies is om 13.2 te downloaden, evt. hulp bij het installeren te vragen en bij het instellen van kontact/kmail. Vervolgens dat stuk 's te laten en eerst 's rustig te gaan kijken hoet KDE in elkaar zit.

Page 2 of 2 FirstFirst 12