Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 29

Thread: cursus onderwijs Suse

Default Re: cursus onderwijs Suse

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Prima idee. Linux flashmobs, maar dan minder flashy. Kroeg overspoelen, veel hardop over compilers praten en je hebt binnen 5 minuten een gratis zaaltje.
    Kijk daar komen de goede ideen, ik doe mee.
    Lekker even met de trein naar ??? en dan een cafe of zaaltje hacken.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Beste mensen
    DE CURSUS SUSE
    Zijn er een paar mensen die met mij het idee willen gaan uitwerken zodat er concreet iets op tafel komt
    Mijn idee is om met drie mensen dit op te bouwen

belangstellenden willen die zich melden bij Frits Veerman
    Vriendelijke groet tot later

ik hou van korte lijntjes en goede voorstellen
    A- bekendheid ver uitbouwen
    B- misschien in bladen iets melden
    C- via computer totaal iets gaan melden

ik heb al bij computer totaal ook wat informatie aangevraagd
    ik hoor graag van jullie graag spoed Frits

Quote Originally Posted by Benmh View Post
    Ach dat oosten is geen probleem hoor
    Een Linux cafe lijkt mij ook leuk maar dan ergens in de buurt van Utrecht ofzo.
    Kunnen de meeste mensen er wel naar toe.
    Vroeguhr had je in Tiel eens een Linux meeting gebeuren van Nedlinux.
    Was een hele leuke gebeurtenis, maar vraagt nogal wat aan tijd enzo om te organiseren.
    bedankt voor je reactie laat het organiseren aan mij over vind ik erg leuk om te doen zelf denk ik aan aan plaats centraal in Nederland en makkelik te bereiken per opnbaar vervoer

Laat de mensen zich aanmelden bericht naar mijn prive
    groeten frits Veerman

Blog Entries
    14

Frits, ik denk dat we 't over 2 verschillende dingen hebben: 1. cursus, 2. café. Als er nu allemaal losse pogingen worden ondernomen door individuele gebruikers gaat 't snel mis. Misschien moeten we het op de a.s. Launch Party voor 13.1 maar eens ter sprake brengen. Dan is het ook wat makkelijker om even snel belangstelling etc. te peilen, en weten we ook dat we 't allemaal over hetzelfde hebben.
    Een andere optie die binnen de openSUSE community wel gebruikt wordt, is Google Hangouts: een netbookje met webcam op de aanwezigen gericht, de deelnemers zelf in de hangout met laptop + webcam. Nadeel is dat er max. tien deelnemers zijn per hangout.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Frits, ik denk dat we 't over 2 verschillende dingen hebben: 1. cursus, 2. café. Als er nu allemaal losse pogingen worden ondernomen door individuele gebruikers gaat 't snel mis. Misschien moeten we het op de a.s. Launch Party voor 13.1 maar eens ter sprake brengen. Dan is het ook wat makkelijker om even snel belangstelling etc. te peilen, en weten we ook dat we 't allemaal over hetzelfde hebben.
    Een andere optie die binnen de openSUSE community wel gebruikt wordt, is Google Hangouts: een netbookje met webcam op de aanwezigen gericht, de deelnemers zelf in de hangout met laptop + webcam. Nadeel is dat er max. tien deelnemers zijn per hangout.
    Hallo Knurpht
    bedankt voor je opmerking.
    maar ik denk dat er gewoon daar gegaan moet worden met de opzet van A een landelijke mogelijkheid voor het volgen van een cursus en waar mensen elkaar ontmoeten en hun problemen kunnen tonen en geholpen kunnen worden dus een soort café misschien of iets dergelijks

het is geen losse actie zelf vind ik dat het veel eerder had moet plaats vinden daarom ga ik gewoon door en niet meer stoppen dat ligt niet in mijn karakter
    de mensen.
    je opmerking daar er nu allemaal losse pogingen worden ondernemen zijn niet juist volgens mij hierbij roep ik ook mensen op die mee willen werken een kerngroep.

Beste mensen en belangstellenden ;

aan het eind van de week ga ik mij oriënteren voor een goede locatie die ook bereikbaar is via openbaar vervoer trein en bus
    ik denk aan de omgeving van Woudenberg en verder denk ik aan een locatie waar gezellig bij elkaar kunnen zitten en ruimte voor les gegeven of presentaties

Als er mensen zijn met betere voorstellen graag een reactie op korte termijn stuur privé of beide

Vriendelijke groet Frits Veerman

Goedemorgen Knurpht;
    Nog even een reactie de belangstelling peilen op de a.s. Launch Party voor 13.1 daar komen maar een paar mensen, deze uitkomst is mij niet representatief om een goed inzicht te krijgen van de groep mensen in Nederland die Suse gebruiken.

Daar zijn andere onderzoeken voor nodig, ik begrepen dat er in Nederland ongeveer 15000 mensen zijn die Suse op hun pc hebben staat dat is een schatting.

Vriendelijke groet Frits Veerman .

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by fveerman View Post
    Goedemorgen Knurpht;
    Nog even een reactie de belangstelling peilen op de a.s. Launch Party voor 13.1 daar komen maar een paar mensen, deze uitkomst is mij niet representatief om een goed inzicht te krijgen van de groep mensen in Nederland die Suse gebruiken.

Daar zijn andere onderzoeken voor nodig, ik begrepen dat er in Nederland ongeveer 15000 mensen zijn die Suse op hun pc hebben staat dat is een schatting.

Vriendelijke groet Frits Veerman .
    Dag Frits,

Op het gevaar af negatief gevonden te worden:
    - Het is SUSE en openSUSE, en dat zijn (helemaal als je er versies aanplakt) twee dingen. Ik weet dat jij openSUSE draait, maar praat en schrijft over Suse. Anderen weten dat niet. Als je dat zo laat heb je kans dat jij straks in een café zit met allemaal SUSE beheerders, die praten over NetIQ, cookbooks, CHEF, clusters bouwen. Niet echt waar de gemiddelde openSUSE gebruiker mee bezig is. Het type gebruikers van beide versies is totaal anders. Ook van de kant van SUSE is er door Gabor al op gewezen, dat combineren van beide waarschijnlijk geen wijsheid is.
    - Zoek de stukken van Jos Poortvliet over "numbers" er eens bij, dan zul je zien hoe moeilijk "numbers" te onderzoeken zijn. In één van de stukken haalt-ie een paar meetmethoden aan en laat die los op reeds bekende cijfers, en dan blijkt volgens de één dat openSUSE wel eens meer gebruikers zou kunnen hebben dan Ubuntu, volgens de andere nog geen 25%.
    - Mijn insteek om dit via bijv. de Launch Party te doen is meerledig:
    • De mensen die daar komen, doen daar nogal wat moeite voor. Je mag er bij die mensen vanuit gaan dat ze het belang zien, de wens hebben.
    • Wat gaat mensen bewegen wél naar een officieuze samenkomst te komen, terwijl ze niet naar een officiele gaan?
    • Ervaringen. Ik heb in de afgelopen 10 jaar teveel van dit soort dingen zien mislukken. Als het hier in Groningen ( een studentenstad met relatief veel linux gebruikers -de universiteit heeft 't percentage linux gebruikers onder studenten een jaar of wat geleden geschat op ± 8% - ) al niet lukt om algemene linux/open source bijeenkomsten in een terugkerende vorm te houden, dan heb ik er een hard hoofd in dat dat alleen voor openSUSE wel zou lukken. Wat wel lukt zijn de Launch Parties, omdat die gestructureerd, door mensen die verder ook actief zijn in de community worden georganiseerd.
    • Gerelateerd aan bovenstaande vind ik 't jammer als "hetzelfde werk" op meerdere plekken gedaan gaat worden.
    • Uit vorige LP's weten we dat 't kennisniveau van de deelnemers zeer divers is. Die diversiteit zul je ook in café setting nodig hebben. Tien nieuwe gebruikers die nog nooit geïnstalleerd hebben of iets anders dan Windows gezien hebben bij elkaar is een slechte start. Eigen ervaring is dat dat met 5 nieuwe en 2 ervaren gebruikers al lastig is. Wat je mijns inziens echt nodig hebt is een harde kern met ervaring/kennis van zaken, anders is het nut voor de anderen te klein om terug te komen.
    • Het in je eentje doen, betekent ook meteen dat als jij wegvalt de hele boel in elkaar dondert. Daar ligt meteen ook de kracht van de community. niemand doet iets alleen.

Kortom: wat mij betreft is jouw enthousiasme niet anders dan 't mijne, maar ik denk dat je overslaat wat we ondertussen al geleerd hebben.

Ik besef, bovenstaande nog eens doorlezend, dat e.e.a. wel wat beknopt is, maar heb op dit moment geen tijd om ook nog voorbeelden/uitleg hierbij te schrijven. Wat ik nog wel kwijt wil, is dat ik dit in ieder geval meeneem naar de volgende LP voor 13.1 (we hebben vooralsnog 27 dec. in gedachten -geen discussie over de datum alsjeblieft, is nog niet zeker) om het op de agenda te zetten, zodat het niet bij gepraat blijft, maar er voor de anderen ook duidelijk is dat Jantje, Pietje en Keesje dit gaan organiseren.

Dag Frits,

- Zoek de stukken van Jos Poortvliet over "numbers" er eens bij, dan zul je zien hoe moeilijk "numbers" te onderzoeken zijn. In één van de stukken haalt-ie een paar meetmethoden aan en laat die los op reeds bekende cijfers, en dan blijkt volgens de één dat openSUSE wel eens meer gebruikers zou kunnen hebben dan Ubuntu, volgens de andere nog geen 25%.
    Sommige mensen gebruiken een site als DistroWatch.com: Put the fun back into computing. Use Linux, BSD. als referentie.
    Helaas werkt het zo niet.

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by jansteen View Post
    Sommige mensen gebruiken een site als DistroWatch.com: Put the fun back into computing. Use Linux, BSD. als referentie.
    Helaas werkt het zo niet.
    Inderdaad niet. Ik ken ze ook, die de bovenste van het "lijstje" van distrowatch gebruiken om de "beste" distro uit te zoeken. Terwijl dat o.a. de distro is waarop het meest "gezocht" is. En dat zou je kunnen lezen als de distro waar het meeste "gezoek" voor nodig is .
    Ook aantallen downloads kun je niet tellen (je hebt geen zicht op torrent, geen zicht op op hoeveel machines één download geïnstalleerd wordt), update-IP's idem (ik heb meerdere machines, waarvan er 2 regelmatig op andere IP's geupdate worden), ga zo maar door.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast