Results 1 to 6 of 6

Thread: Nieuwste Linux kernel proberen?

Default Nieuwste Linux kernel proberen?

Ik kwam op dit forum (Engels) een artikel tegen over het testen van de nieuwste Linux kernel.

Dat lijkt me misschien wel geinig, maar ik wil niet eindigen met een systeem dat niet meer boot.

In het verleden, heb ik dacht ik, een keer een instelling van grub veranderd, via yast.
    Hierdoor kreeg als ik opstartte ook de oudere kernels te zien, En kon ik dus ook de "oude" kernel nog gebruiken.

Mijn vragen: Gaat dit nog steeds via yast, nu we inmiddels grub 2 hebben ?

Ik gebruik de gesloten amd drivers en denk, dat ik het daarom beter niet kan doen ?

Blog Entries
    1

Default Re: Nieuwste Linux kernel proberen?

Quote Originally Posted by Gps2010 View Post
    Dat lijkt me misschien wel geinig, maar ik wil niet eindigen met een systeem dat niet meer boot.
    Dan zou ik dit niet aanraden. Een nieuwe kernel kan altijd problemen opleveren. En als je de gesloten AMD drivers gebruikt zal je die zelf handmatig moeten installeren. Tenzij je blij bent om de open source AMD drivers te gebruiken die in de kernel zitten kan dit problemen geven. Ook andere dingen zouden niet kunnen werken met een nieuwere kernel

Ik gebruik zelf Tumbleweed (Engelse Portal) op mijn laptop. Deze versie van openSUSE heeft meestal een van de nieuwste kernels en veel nieuwe software. Het is wel voor ervaren gebruikers dus ik zou het niet draaien op een machine waar je van afhankelijk bent.

Een nieuwe kernel zal voor de meeste mensen niet veel nieuws opleveren en kan een flink aantal problemen geven.
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Dank je wel, maar kan ik het niet zo regelen, dat ik in grub twee opties krijg?

De nieuwste kernel en degene die ik nu gebruik ?

Omdat ik veel game zijn de open source drivers helaas geen optie.
    Ik heb nu ook AMD beta drivers draaien, die eindelijk een aantal problemen opgelost hebben, vooral met Serious Sam 3.

Blog Entries
    1

Ja, dat zou ook moeten kunnen. Ik heb het zelf nooit gedaan maar volgens deze pagina en de openSUSE documentatie moet dat kunnen. Probeer die maar eens (zijn beiden ongeveer hetzelfde).
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Je kan ook virtueel een extra installatie doen en deze gebruiken om eens wat te testen.
    Kan er niets misgaan toch?
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Quote Originally Posted by Benmh View Post
    Je kan ook virtueel een extra installatie doen en deze gebruiken om eens wat te testen.
    Kan er niets misgaan toch?
    Dat is misschien wel een beter idee.
    Ik heb nog nooit een vitual pc gebruikt, leer ik dat ook.