audio speler

Ik zal waarschijnlijk wel niet de eerste zijn die dit post, maar ik ga het toch doen … :slight_smile:

Welke mp3-speler gebruiken jullie eigenlijk?
Ik ben nog op zoek naar de voor mij de meest geschikte mp3-speler / audio speler.
Ik heb namelijk 150GB aan muziek dat ik op een georganiseerde en nette manier wil kunnen beluisteren.

Welke audiospeler gebruiken jullie en wat zijn jullie bevindingen en ervaringen?

Ik gebruik opeenSUSE 12.3 en KDE.

Ik draai mijn muziek met Amarok.

Kleine noot: ik gebruik Gnome en niet KDE.
Amarok werk wel vlotjes.
Kaffeine draait van geen meter (maar heeft ook niet echt m’n voorkeur).

Amarok is verreweg mijn voorkeursspeler. Ik heb meer dan 500 GB aan muziek, in diverse formaten maar 75% FLAC, en dan nog eens een kleine 100GB aan BBC muziekvideo’s (allemaal mp4, waarbij Amarok laat zien wat het is: een muziekspeler, maar we doen er wel lekker een klein videovenstertje bij :smiley: ). Ik ben er al jaren geleden achter gekomen, dat hoe beter de bestanden getagged zijn des te beter Amarok er mee uit de voeten kan. Als ik dingen rip of anderszins binnenkrijg op mijn server, haal ik ze eerst door Easytag en zorg daarmee dat de tags allemaal correct gevuld zijn, en de bestandsnamen naar uniform formaat en organisatie zijn omgevormd (artiest/albumtitel/track# - artiest - tracktitel.ext . Op die manier haalt Amarok teksten en gitaartabs op voor een groot deel van mijn muziek.

Kaffeine is ook niet als mp3 speler bedoeld, maar als videospeler. Als zodanig loopt dat bij mij als een tierelier. Al zeg ik er meteen bij, dat ik de laatste tijd erg gecharmeerd ben van Smplayer, omdat die op video gebied alles “vreet” en soepel weergeeft wat ik “erin stop” ( videofilles, -streams ).

Onder GNOME heb ik altijd Banshee en Rytmbox gebruikt. Hebben beide niet alle features van Amarok, maar ik heb er een jaar prima mee kunnen leven.

Thx voor de info. Ik heb ook weken bezig geweest om alles door easytag te trekken.
Rythmbox en Banshee is nooit men ding geweest. Gmusicbrowser kan ook grote collecties aan, maar is veel te rudimentair.

Ik gebruik VLC bijna voor alles

Maar ik stel niet zoveel eisen :wink: