Quote Originally Posted by vaptnld View Post
Jammer, begrijp jou. Maar vraag mij toch af het volgende af? Zowel in yast, ifup als networkmanger heb ik ondervonden dat de verbinding tot stand komt maar er zoals gewoonlijk tussen zender en ontvanger ook het radioverkeer goed moet verlopen. als er geen radioverkeer mogelijk tussen zender en ontvanger vica versa dan werkt niets ook al zie je dat beiden verbonden zijn. We moet misschien dan maar gebarentaal invoeren tussen router en kaart Dat bedoel ik. Het gaat dus niet om dat het nu of wel ifup of networkermanger is. Daar heb ik geen probleem. Het zit hem dus in de frimware en driver zoals jij ook alreeds aangaf. Geloof mij heb als vodoende gezocht en kom toch regelmatig tegen, vragen over de mij eerder voorgelegde connectie problemen. tussen kaart en wireless router.
Groet,
Wim
Het technisch aspect van WiFi ken ik. Als de onderhandelingen tussen router en client niet goed verlopen wordt er geen IP adres uitgedeeld(router) / verkregen(client) en is er dus geen verbinding. Als je "ziet" dat ze verbonden zijn, dwz. de wifi-kaart van de client krijgt een IP van de router, en er is toch geen internet verbinding, dan kunnen er eigenlijk maar 2 dingen aan de hand zijn:
1. De router, het modem, de provider, doet niet aan ipV6, en dat staat tegenwoordig standaard aan, in elke linux distro.
2. De routering verloopt niet goed. Een bekende bij ifup is het niet opgeven van het IP van de router in de routering tab. Wat zowel voor bedrade als draadloze netwerken een goede test is, is om statisch te confgureren: zelf een IP (binnen de netwerkrange) geven, DNS'en 8.8.8.8 en 8.8.4.4, Gateway je router IP.

Ik zal 's even zoeken, Larry Finger heeft een geweldige handleiding voor wireless geschreven, met allerlei scritps. Heb daar al wel eens iets exotisch van broadcom (een appelapparaat) mee aan de praat gekregen.