AMD/ATI -> problemen met overscan in 12.3

Ik heb een aantal dagen geleden een grafische gekregen van een vriend die upgrade. Het is een AMD Radeon HD 6450. Ik heb in jaren geen AMD/ATI kaart gehad dus was benieuwd hoe de drivers waren voor Linux. Heb gehoord dat er veel problemen zijn. Ik heb er eigenlijk maar 1. Ik heb mijn monitor (IIyama E2209HDS) via HDMI aangesloten en heb problemen met de scherm resolutie. Hoewel hij wel netjes 1920x1080 weer geeft moet ik in catalyst elke keer weer de overscan aanzetten om het volledig scherm te krijgen. Heeft iemand een tip hoe ik dit standaard zo kan krijgen? Mijn GRUB is ook niet meer volledig scherm maar daar erger ik me niet aan…

Update: Heb na wat googlen de monitor eens via DVI aangesloten en nu doet hij het dus wel volledig scherm. Het probleem is dus HDMI. Heeft iemand anders hier ook “problemen” mee?

Yep, niet zelf, maar je bent de zoveelste die hier melding van maakt. Zowel van linux gebruikers (en niet alleen met ATI/AMD, maar ook met Intel, NVIDIA) als windoes. Als ik mijn LG via HDMI op mijn NVIDIA aansluit, wordt niet eens het hele scherm benut. Ik krijg dan max. 1024x768, en zo te zien op correcte grootte, gecentreerd op het scherm. Weet zo niet meer of dat ook al in GRUB het geval was. Was overigens met 12.2, onder 11.4 deed 't helemaal niets.