Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 30 of 30

Thread: VLC werkt niet ???

Default Re: VLC werkt niet ???

moet ik well gewoon weer yast en van tabblad repo ? of wanneer je software management opent vlc intypt? (of gewoon wanneer je view en dan packman repo's daar vlc intyp?)
    Ik heb nog niks uitgevoerd. Maar wanneer ik yast opent, en bij search vlc krijg ik wel vlc te zien ja, en dan vink ik 1tje aan, maar vinkt die automatisch 2/3 andere extra aan. Maar @mgrep staat daar weer niet tussen

Ik bedoel gewoon de dvd ja van openSUSE 32bit, en dan gewoon tijdens de installatie KDE..

Je hoeft niet tabblad Repos, want vlc zit alleen maar in Packman en als je gewoon Search gebruikt krijg je dus de enige die er is.
    Je kunt wel tabblad Repos, en dan kun je onder de lijst met repos (links) dus ook weer een Search kiezen voor in the geselecteerde Repo. Krijg je dezelfde.

Je kunt ook met tablad Repo rechts scrollen volgens alphabet tot je vlc ziet, weer dezelfde.

En ja als je die wilt installeren haalt hij de zogeheten Dependencies binnen, pakketten die ook nodig zijn om het gekozene te laten functioneren. Dat is super handig.,

En nee, @mgrep zit daar niet bij. mgrep is je medegebruiker die in post # 2, de eerste reaktie die je kreeg op je probleem, voorstelde om ook een smplayer te proberen. Volgens hem is dat beter dan vlc. Maar dat moet je zelf uitproberen. Linux gaat over keuze. Er zijn veel producten en je moet zelf kiezen wat het best/leukst/handigst is voor jou.

Lees nou rustig eens wat er allemaal aan je geschreven wordt. Herlees het als je het niet begrijpt en vraag dan. Je hebt het antwoord van mpeg kennelijk niet goed doorgelezen.
    Last edited by hcvv; 22-Dec-2012 at 13:03.
    Henk van Velden

Bedankt het is opgestart, heb vlc aangeklikt en geinstalleerd, hij had nog andere libre dingen erbij automatisch gekozen, die ook meteen geinstalleerd.
    En bij start op vlc gezocht, en hij vondt hem, geprobeerd om hem te openen en nu wel zien werken te krijgen, en hij werkt gewoon.

Bedankt

dus in princiepe is het handig, wanneer je een schone installatie uitvoert je packman als eerste uitvoert omdat dan opensuse geen claims kan verwachten.
    En met packman ze daar geen claims aan kunnen laarzen..

Krijg nu alleen niet meer yast-software management open blokeert altijd wanneer ik erop druk..
    Opnieuw gestart, zelfde probleem, dit is nadat ik vlc installeerde.

Kan me bericht niet editten .

Uhm , het werkt nu allemaal weer kan weer in software management etc.
    Maar nu kon ik daar wel vlc en smplayer in terug vinden en zo downloaden.
    Maar als ik bijvoorbeeld avg scanner wilt installeren en ik doe bij software management avg intypen krijg ik no results, dus dat wertk weer totaal anders???
    Dus moet ik dan naar view - repo en dan daar avg invoeren of???

Quote Originally Posted by djbosanac View Post
    Bedankt het is opgestart, heb vlc aangeklikt en geinstalleerd, hij had nog andere libre dingen erbij automatisch gekozen, die ook meteen geinstalleerd.
    Dat hen ik gezegd! Dat zijn de dependancies. Lees alles svp!
    En bij start op vlc gezocht, en hij vondt hem, geprobeerd om hem te openen en nu wel zien werken te krijgen, en hij werkt gewoon.
    Zoals overal. Als je het maar gewoon op de openSUSE manier doet. En die is echt in de documentatie beschreven

dus in princiepe is het handig, wanneer je een schone installatie uitvoert je packman als eerste uitvoert omdat dan opensuse geen claims kan verwachten.
    En met packman ze daar geen claims aan kunnen laarzen..
    Onzin. Als je niet de Packman versies hebt werkt een hoop muziek/films gewoon niet. Ik heb alleen uitgelegd waarom de werkende versies niet bij openSUSE zelf zitten maar ergens anders (bij Packman).

En je voert Packman niet uit. Je voegt de Pacjman repo toe. En dan ga je er softweare van installeren.

Krijg nu alleen niet meer yast-software management open blokeert altijd wanneer ik erop druk..
    Opnieuw gestart, zelfde probleem, dit is nadat ik vlc installeerde.
    Waarschijnlijk heb je Apper aktief. Als Apper aktief is kan YaST > Software Management niet gelijk werken. Apper draait regelmatig om je te waarschuwen voor updates. Dat kan een paar minuten duren.
    Henk van Velden

Kan me bericht niet editten .

Uhm , het werkt nu allemaal weer kan weer in software management etc.
    Zoals ik boven uitlegde. Apper draait af en toe kort (vaak onmiddelijk na inloggen).
    Maar nu kon ik daar wel vlc en smplayer in terug vinden en zo downloaden.
    Dat heet niet "downloaden", maar "installeren". Er gebeurt natuurlijk ook eeen download, maar er gebeurt veel meer.
    Maar als ik bijvoorbeeld avg scanner wilt installeren en ik doe bij software management avg intypen krijg ik no results, dus dat wertk weer totaal anders???
    Dus moet ik dan naar view - repo en dan daar avg invoeren of???
    Onzin. Als je iets zoekt en het is er niet in alle repos, dan is het er ook niet in een bepaalde repo.
    Je probeert een pakket te vinden in de repos, het is er of het is er niet.

Waarom wil je dat avg scanner hebben. Werkt de scanner van KDE niet?
    Henk van Velden

Bedankt voor de informatie, ik ben bekend met avg, gebruik het overal op.
    En dacht er is vast wel een avg scanner hiervoor te gebruiken.

Bedankt voor de informatie, ik ben bekend met avg, gebruik het overal op.
    En dacht er is vast wel een avg scanner hiervoor te gebruiken.
    Ik heb zelfs geen idee wat het is. En waarom gebruik je dat op een koffiepot?
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Ik heb zelfs geen idee wat het is. En waarom gebruik je dat op een koffiepot?
    Je bent te lang te ver van de Windoes weg, Henk . AVG is de meest gebruikte Windoe virusscanner, en die is er ook voor linux.

@OP: ondersteuning voor virusscanners zul je hier niet veel vinden. Het zijn maar enkelingen die onder linux een virusscanner draaien, over het algemeen wordt er tegenaan gekeken als nutteloos, zinloos

Wat Henk ook al aangeeft: begin rustig.
    - Kies voor KDE (of iets anders) en hou je daar eerst bij, totdat je wat meer feeling krijgt met hoe dingen werken.
    - Zorg dat je eerst de dingen voor elkaar krijgt, die je dagelijks gebruikt, bijv. multimedia.
    - Als je nieuwe dingen wilt, lees eerst een paar instructies, probeer te begrijpen wat die precies doen met je systeem.

Over distributie en repos:
    - openSUSE is een linux distributie
    - een distributie is opgebouwd uit pakketten (in diverse categorieën)
    - deze pakketten staan in de distribution:repositories, OSS (open source) en Non-OSS (geheel of gedeeltelijk closed source, maar wel vrij verkrijgbaar)
    - updates voor deze pakketten verschijnen in de Update repos, tegenwoordig ook gesplitst in OSS en Non-OSS.
    Vanwege juridische beperkingen mogen bepaalde pakketten niet wereldwijd verspreid worden -zo mag je in een paar staten van de VS niet eens mp3 maken van je eigen muziek-. Daarom leveren de Packman pakketten makers pakketten waar de beperkingen uitgehaald zijn, en de nodige aanvullingen. Voor het gemak is op deze pagina Restricted formats/12.2 - openSUSE Community Wiki voor de desktopomgeving die je gekozen hebt een "one-click" knop of link te vinden, die het hele verhaal dat Henk beschreven heeft in één keer afhandelt. Als je net begint met linux, is dat in mijn ogen de weg die je bewandelen moet.

En dan nog iets: steeds opnieuw installeren leert je niet hoe/dat je dingen meestal wel kunt oplossen. Het verwijderen van de Videolan repo, en vervolgens de omschakeling naar Packman uitvoeren had de boel wel recht kunnen breien. Juist van het werkend maken van dingen die het niet (goed) doen, daar leer je van hoe linux in elkaar zit.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Je bent te lang te ver van de Windoes weg, Henk . AVG is de meest gebruikte Windoe virusscanner, en die is er ook voor linux.

Wie denkt er nu ook aan een virusscanner als het over Linux gaat.

Ik dacht natuurlijk aan graphische scanner software (zoals scanlite).

En ik ben helemaal niet lang van Windoes weg, ik ben er nooit geweest.
    Henk van Velden

Page 3 of 3 FirstFirst 123