Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 20

Thread: Apple iPod Nano Touch

Default Apple iPod Nano Touch

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik mijn Apple iPod Nano Touch (8 GB model) op een correcte manier kan mounten zodat ik mijn muziek collectie kan overhevelen van mijn externe schijf naar mijn iPod Nano? Als ik hem mount dan zie ik hem in Dolphin staan, maar ik weet niet waar ik mijn muziek moet neerzetten op mijn iPod.

Iemand ervaring met deze ding?

Default Re: Apple iPod Nano Touch

Heb al iets gevonden! Een tool genaamd gtkpod, ben deze nu aan het testen en het ziet er tot nu toe (ff afkloppen) nog goed uit.

Ik hou jullie op de hoogte.

Leuk dat je al op weg bent.

Volgens mij heeft het mounten niets met je probleem te maken. Hij is al correct gemount, want je kan er heen met Dolphin. Wat je moet weten iis waar in de directory structuur van je apparaat je de muziekbestanden moet zetten. Documentatie van je iPod dus en niet van openSUSE.

Maar als je nu een tool hebt die die structuur kent, kan dat natuurlijk enorm helpen.
    Henk van Velden

Ik kom nu het probleem tegend at ik geen bestanden/mappen structuur kan maken.

gtkpod ziet de iPod wel als New iPod: Selectie_001_29102012.jpg - Wuala

mount point van de iPod is /media/IPOD: Selectie_002_29102012.jpg - Wuala
    de mount point is in te stellen via optie 1 (zie hieronder)

Rechts klik ik op de toevoeging New iPod dan heb ik 2 opties:
    1- Edit ipod properties
    2- Load ipod

Klik ik echter op optie 2: Load ipod, dan krijg ik dit:Selectie_004_29102012.jpg - Wuala

Dan klik ik op de knop Create directory structure en krijg ik dit: Selectie_005_29102012.jpg - Wuala
    Dit laat de mount point van de iPod zien en het model.
    Dan klik ik op Ok en krijg vervolgens dit: Selectie_006_29102012.jpg - Wuala

Zo te zien kan er iets niet geïnitialiseerd worden. En dit is ook de fout die de oorzaak is dat mijn iPod niet geladen wordt.En verder weet ik het niet.
    Hulp is welkom!

*ASUS P5KPL-AM SE*Intel Core(TM)2 Quad CPU Q8200*4 GiB ram*nVidia GeForce 9500GT*Realtek RTL8101/8102E*RaLink RT2500 802.11g*Optiarc DVD RW AD-7200A*HDD:Samsung HD501LJ/HD103SI* OpenSuse 12.2 KDE

Ik heb geen verstand van iPod, maar wat je gedaan hebt lijkt me vrij logisch.

We kunnen natuurlijk zelf even kijken hoe het er allemaal uitziet.
    Is hij gemount? Volgens mij wel, maar we kunnen even kontroleren:
    Code:
    mount | grep media
    Als hij gemount is gaan we kijken, natuurlijk niet met zoiets doms als Dolphin, maar echt :
    Code:
    cd /media/iPOD
    ls -l
    en dan, als iPod_Control er is
    Code:
    cd iPod_Control
    ls -l
    en zo verder lekker rondpoken.
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

@hcvv : een iPod is een ander ding, dan een gewone mediaspeler. Van aankoppelen en er keihard bestanden naartoe kopiëren kan zo'n ding zelfs helemaal de draad kwijt raken.

@nomko: De collectie op je iPod kun je onderhouden via Amarok. Inpluggen en dan naar Lokale Muziek. Voor zover ik 't weet wordt dan ook netjes de database van de iPod bijgewerkt.Kan op dit moment niet checken, omdat degene die ik dit heb laten zien op Nova Zembla zit, met iPod en laptop . Hij vond 't mooier werken, dan wat-ie tot nu toe gezien had, ook op Windows en Appel
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    @hcvv : een iPod is een ander ding, dan een gewone mediaspeler. Van aankoppelen en er keihard bestanden naartoe kopiëren kan zo'n ding zelfs helemaal de draad kwijt raken.
    Ik ben toch hëéëél voorzichtig. IK moedig het gebruik van het tool aan (ik ging er van uit dat dat tool het wel weet) en mijn voorgestelde statements zijn allemaal read-only, om te kijken of het tool gelijk heeft.

Maar als Amarok het kan iss dat natuurlij zeer handig.
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Ik ben toch hëéëél voorzichtig. IK moedig het gebruik van het tool aan (ik ging er van uit dat dat tool het wel weet) en mijn voorgestelde statements zijn allemaal read-only, om te kijken of het tool gelijk heeft.

Maar als Amarok het kan iss dat natuurlij zeer handig.
    Zo was 't niet bedoeld. Misschien dat ik er even bij had moeten zeggen, dat ik zelf 's zo'n ding verkloot heb. Die bleef maar melden, dat-ie vol zat, zelfs toen er geen nummer meer op stond. Garantie verlopen, maar een vriendelijke winkelier had daar een oplossing voor, dus een nieuwe. Later las ik dat er nogal wat manieren zijn om zo'n "it just works" ding te verstieren.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Leuk dat je waarschuwt, Zo'n ding hoef ik dus niet.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    @nomko: De collectie op je iPod kun je onderhouden via Amarok. Inpluggen en dan naar Lokale Muziek. Voor zover ik 't weet wordt dan ook netjes de database van de iPod bijgewerkt
    En waar staat dat? Ik zie nergens een optie Lokale muziek. Heb zelf ook nooit gewerkt met Amarok dus ben totaal onbekend met die programma.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread