Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 32

Thread: Citrix receiver : "Comodo High-Assurance Secure Server CA (SSL error 61).

Default Re: Citrix receiver : "Comodo High-Assurance Secure Server CA (SSLerror 61).

Kloppen die broncodes en versies in jouw installatie van 12.1
    Dit heb ik gevonden op het comodo forum, kan je daar wat mee?

SSL Certificate not trusted
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Default Re: Citrix receiver : "Comodo High-Assurance Secure Server CA (SSLerror 61).

Hoi Fons, heb je je probleem al opgelost met de suggesties hierboven aangereikt? Op de link naar comodo die in de Ubuntu Thread wordt aangereikt, staan inderdaad een aantal certificaten. Ik hoop we dat je weet welke je nodig hebt.

Overigens kan de opslaglocatie van de cacerts op je pc anders zijn, dan wordt vermeld in de Ubuntu Thread. Daar wordt als opslaglocatie voor het comodo certificate genoemd:
    Code:
    /usr/lib/ICAClient/keystore
    Ik heb de Citrix receiver zelf geïnstalleerd mbv de drivers van Citrix Systems – Powering Mobile Workstyles and Cloud Services. en ik installeer dat dan in /opt. Mijn opslaglocatie voor cacerts is:
    Code:
    /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/
    Daar staan alle certificaten die ik nodig heb om met hulp van de citric icaclient in te loggen op mijn werk. Ik denk dus dat je even moet checken waar bij jouw /ICAClient/keystore/cacerts in je systeem staat. Daar kun je dan het benodigde comodo cacert plaatsen. Dan zou je weer moeten kunnen inloggen.
    How vivid is the letting go of knowledge, where experience ends.

Desktop AMD A6-3650 APU with Radeon(tm) HD Graphics, Leap 42.1
    Laptop HP Compaq 6710b, 64-bit, openSUSE Tumbleweed

Blog Entries
    14

Ook is er nog het pakket ca-certificates-cacert-1-10.1.1.noarch , geen idee of dat nog iets kan bijdragen
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/applications/480159-citrix-client-opensuse-12-2-how-apply.html

Op het Engelstalig forum is ook een Citrix probleem sinds gisteren met een mogelijke oplossing?
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Quote Originally Posted by Benmh View Post

http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/applications/480159-citrix-client-opensuse-12-2-how-apply.html

Op het Engelstalig forum is ook een Citrix probleem sinds gisteren met een mogelijke oplossing?
    Hm, tsja. De openmotif library en openmotif zelf, bevinden zich al in de OpenSUSE-12.2-Non-Oss repo. Met een hogere versie dan die in de bovengenoemde thread.
    Misschien is het beter als degeen die deze thread start eerst aangeeft, wat hij nu precies heeft geïnstalleerd en of hij het blijkbaar ontbrekende certificaat van comodo.com nu heeft gedownload en in de juiste map heeft gezet.

Fons, ben je er nog?

Oké. Fons is blijkbaar even off the grid. Dan kan ik in de tussentijd posten wat ik heb bereikt. De in mijn ogen grote aantallen certificaten waar ik eerder in deze thread van repte, zijn terug te voeren op dit pakket:
    Code:
    ca-certificates-mozilla
    Deze certificaten staan allemaal in deze map:
    Code:
    /usr/share/ca-certificates/mozilla/
    Ik heb het volgende geprobeerd. In deze directory van de citrix receiver installatie
    Code:
    staan de certificaten die deels zijn mee geleverd met de rpm van citrix, opgehaald van de website Citrix Systems – Powering Mobile Workstyles and Cloud Services. en deels er door mij zijn ingezet vanaf voor mij onbekende websites (wat ik onveilig vind: ik kan de inhoud van die certificaten niet beoordelen op veiligheid).
    Ik heb de map /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts veranderd in /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts.bc. Daarna een nieuwe map /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts aangemaakt en daar alle certificaten ingekopieerd vanaf /usr/share/ca-certificates/mozilla/.

En het werkt ook nog! Ik kan in alle applicaties van mijn werk die door middel van de citrix receiver worden gehost. Omdat hier ook een aantal comodo certificaten bijzitten, denk ik dat Fons hier ook mee geholpen kan zijn.

Heren, dankzij jullie input is er bij mij een kwartje gevallen en mijn dank is groot (buigsmiley).

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by akaper View Post
    Oké. Fons is blijkbaar even off the grid. Dan kan ik in de tussentijd posten wat ik heb bereikt. De in mijn ogen grote aantallen certificaten waar ik eerder in deze thread van repte, zijn terug te voeren op dit pakket:
    Code:
    ca-certificates-mozilla
    Deze certificaten staan allemaal in deze map:
    Code:
    /usr/share/ca-certificates/mozilla/
    Ik heb het volgende geprobeerd. In deze directory van de citrix receiver installatie
    Code:
    staan de certificaten die deels zijn mee geleverd met de rpm van citrix, opgehaald van de website Citrix Systems – Powering Mobile Workstyles and Cloud Services. en deels er door mij zijn ingezet vanaf voor mij onbekende websites (wat ik onveilig vind: ik kan de inhoud van die certificaten niet beoordelen op veiligheid).
    Ik heb de map /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts veranderd in /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts.bc. Daarna een nieuwe map /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts aangemaakt en daar alle certificaten ingekopieerd vanaf /usr/share/ca-certificates/mozilla/.

En het werkt ook nog! Ik kan in alle applicaties van mijn werk die door middel van de citrix receiver worden gehost. Omdat hier ook een aantal comodo certificaten bijzitten, denk ik dat Fons hier ook mee geholpen kan zijn.

Heren, dankzij jullie input is er bij mij een kwartje gevallen en mijn dank is groot (buigsmiley).
    Wat kan ik zeggen, dan "wauw". Eigenlijk zou de Citrix client voor linux netjes in de mozilla map horen te kijken, vind je ook niet? Symlinken is ook een mogelijkheid, maar niet netjes i.v.m. updaten Ik weet dat deze problematiek zich ook bij andere linux distros voordoet. Als ik weer bij mijn klant kom, wil ik hier zeker eens een testje aan wagen.

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Wat kan ik zeggen, dan "wauw". Eigenlijk zou de Citrix client voor linux netjes in de mozilla map horen te kijken, vind je ook niet? Symlinken is ook een mogelijkheid, maar niet netjes i.v.m. updaten Ik weet dat deze problematiek zich ook bij andere linux distros voordoet. Als ik weer bij mijn klant kom, wil ik hier zeker eens een testje aan wagen.
    Eigenlijk zou citrix veel meer certificaten moeten leveren, maar de ondersteuning voor Linux is niet iets waar ik warm van wordt. De handleiding die wordt geleverd in pdf is wel heel uitgebreid (maar dat van die certificaten staat er volgens mij niet in).
    Ja, het moet in een andere situatie ook worden getest. Dan weten we meer. Ik vraag mij daarnaast ook af er een configuratiebestand is in de citrix installatiemap waarin je kunt instellen waar het programma kijkt naar de locaties met cacerts.
    Een zoektocht op Google leverde mij echter niets op.

Blog Entries
    14

Default Re: Citrix receiver : "Comodo High-Assurance Secure Server CA (SSL error 61).

Je zou eens dit kunnen proberen, als je uitleg nodig hebt, vraag gerust
    Code:
    cd /opt/Citrix/ICAClient/keystore
    su
    mv cacerts cacerts.orig
    ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/ cacerts
    Je ziet dan in die map
    Code:
    lrwxrwxrwx 1 root root   35  8 nov 16:31 cacerts -> /usr/share/ca-certificates/mozilla/
    drwxr-xr-x 2 root root 4096  8 nov 16:10 cacerts.orig
    Het kan natuurlijk zijn, dat Citrix het volgen van symlinks niet ondersteund of blokkeert, maar dit zou moeten werken, toch? Kan het zelf niet testen.

Default Re: Citrix receiver : "Comodo High-Assurance Secure Server CA (SSL error 61).

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Je zou eens dit kunnen proberen, als je uitleg nodig hebt, vraag gerust
    Code:
    cd /opt/Citrix/ICAClient/keystore
    su
    mv cacerts cacerts.orig
    ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/ cacerts
    Je ziet dan in die map
    Code:
    lrwxrwxrwx 1 root root   35  8 nov 16:31 cacerts -> /usr/share/ca-certificates/mozilla/
    drwxr-xr-x 2 root root 4096  8 nov 16:10 cacerts.orig
    Het kan natuurlijk zijn, dat Citrix het volgen van symlinks niet ondersteund of blokkeert, maar dit zou moeten werken, toch? Kan het zelf niet testen.
    Ik heb gedaan wat je hierboven hebt geschetst. Inderdaad heel logisch. En het werkt! Voortaan werkt CITRIX dus altijd met de meest recente certificaten. Ik vind dit echt een geweldige verbetering.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast