Nieuwe kernel, unity onder fedora en openSUSE factory en Cinnamon onder Fedora. Hoezo, komkmmertijd?

Het is toch komkommertijd? Maar toch vond ik drie nieuwsfeiten die ik leuk vond om met jullie te delen:
Niet alleen is de nieuwe kernel er met betere ondersteuning voor mijn grafische chipset, maar Unity en Cinnamon zijn beschikbaar onder Fedora (Unity nog wel zeer buggy, dus nog niet uitproberen). En Unity schijnt ook in de factory repo’s te zitten! Dat las ik op LXer (ik kan er niet verwijzen want het is een commerciële site). Ik weet nog steeds niet wat ik van Unity moet vinden (mooi voor oma, maar nog te beperkt voor mij), maar keuzevrijheid juich ik altijd toe. En cinnamon is best mooi, van wat ik zag bij een kameraad. In Linuxmagazine zag ik dat één van de schrijvers erin was geslaagd om SUSE studio een installatie image te brouwen dat cinnamon als GUI had. Heeft iemand hier dat ook eens geprobeerd?

Leuke ontwikkeling… Denk niet dat ik Unity ga gebruiken maar het is inderdaad belangrijk dat je keuze hebt… Linux Mint heeft een cinnamon vesie (volgens mij hebben zij het ook ontwikkeld)… Cinnamon is Gnome 3 in een Gnome 2 jasje geloof ik… voor mensen die niet goed overweg kunnen met Gnome 3’s nieuwe look…

Je kan cinnamon overigens gewoon proberen met 12.1 zonder de Studio image -> openSUSE:GNOME Cinnamon - openSUSE