Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 28

Thread: SSD

Default Re: SSD

Juist één gekocht

voordien: met een raptor haalde ik 118mb/s

nu: SSD 180GB 330 intel haal ik 330mb/s

probleem is dat het geen verschil maakt voor wat ik hem gekocht heb
    wat doe ik: "ssh -C -X user@ip AfterShotPro" naar die ssd computer
    ik display dit programma op een scherm van 2x 1920x1080 (=3760x1080), probleem zit hem in de X van aftershotpro
    Anders is het wel een groot verschil, dolphin en andere apps doen het idd véél sneller.

Je kunt natuurlijk alleen vergelijken als je lokaal op het systeem draait (met en zonder).

X over het network is vrij capaciteit vrretend, dus dan kan het remote werken de bottleneck zijn.
    Henk van Velden

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by heelstraf View Post
    probleem is dat het geen verschil maakt voor wat ik hem gekocht heb
    Ja, dat had je ook niet vermeldt. Zoals Henk al zegt kan je de snelheid alleen vergelijken op een lokaal systeem. Zeg ik ook altijd tegen mensen die mij vragen of een andere computer kopen het internet sneller maakt!

Vraagje, waarom SSH -X je voor aftershot pro? Is het niet mogelijk om aftershot lokaal te draaien en de bestanden via het netwerk binnen te halen? Hoe/waar/waarom werk je zo?
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    Zeg ik ook altijd tegen mensen die mij vragen of een andere computer kopen het internet sneller maakt!
    Dat doet mij denken aan die persoon die vroeg: "Hoe kan ik het internet uitzetten?"
    Ik heb toen geantwoord: "Niet doen, ik heb het internet nodig".
    Henk van Velden

Ja, dat had je ook niet vermeldt. Zoals Henk al zegt kan je de snelheid alleen vergelijken op een lokaal systeem. Zeg ik ook altijd tegen mensen die mij vragen of een andere computer kopen het internet sneller maakt!

Vraagje, waarom SSH -X je voor aftershot pro? Is het niet mogelijk om aftershot lokaal te draaien en de bestanden via het netwerk binnen te halen? Hoe/waar/waarom werk je zo?

de comp met de SSD is de snelste comp die ik heb, voor raw verwerking heb je de snelste nodig hé
    en de SSD comp staat in de kelder zodat lawaai en koeling geen probleem vormen
    ook kan er gewerkt worden met twee AftershotPro op de SSD computer :-)
    de desktop met 2x 1920x1080 scherms en laptop (met een tragere cpu) wordt dan gebruikt in de living voor gewoon gebruik + ssh voor cpu vreetende software.

Eigenlijk zijn de problemen begonnen met AfterShotPro het voormalige programma BibblePro had ik deze problemen niet......

met deze is het beter, maar niet voldoende
    ssh -c arcfour,blowfish-cbc -X user@ip AfterShotPro
    Ik heb nu een test met vnc @ 3790x1050 lopen, ziet er op het eerste gezicht goed uit ;-)
    http://users.telenet.be/photo-memories/img/vnc1.png

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by heelstraf View Post
    de comp met de SSD is de snelste comp die ik heb, voor raw verwerking heb je de snelste nodig hé
    en de SSD comp staat in de kelder zodat lawaai en koeling geen probleem vormen
    ook kan er gewerkt worden met twee AftershotPro op de SSD computer :-)
    de desktop met 2x 1920x1080 scherms en laptop (met een tragere cpu) wordt dan gebruikt in de living voor gewoon gebruik + ssh voor cpu vreetende software.

Eigenlijk zijn de problemen begonnen met AfterShotPro het voormalige programma BibblePro had ik deze problemen niet......

met deze is het beter, maar niet voldoende
    ssh -c arcfour,blowfish-cbc -X user@ip AfterShotPro
    Ik heb nu een test met vnc @ 3790x1050 lopen, ziet er op het eerste gezicht goed uit ;-)
    http://users.telenet.be/photo-memories/img/vnc1.png
    Ok.. dat is wel heel uitgebreidt..

Ik zou zelf gewoon in de kelder gaan zitten werken.. of de computer ergens neerzetten waar het geluid geen probleem vormt.. of de computer stiller maken met betere koeling en een andere kast.. Een SSD in een PC doen en die vervolgens via een "gelimiteerd" netwerk laten draaien is nooit echt snel.. Op deze manier creeer je snelheid op de PC in de kelder die je dan via het netwerk weer kwijtraakt..
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Ok.. dat is wel heel uitgebreidt..

Ik zou zelf gewoon in de kelder gaan zitten werken.. of de computer ergens neerzetten waar het geluid geen probleem vormt.. of de computer stiller maken met betere koeling en een andere kast.. Een SSD in een PC doen en die vervolgens via een "gelimiteerd" netwerk laten draaien is nooit echt snel.. Op deze manier creeer je snelheid op de PC in de kelder die je dan via het netwerk weer kwijtraakt..
    Glasvezel naar de kelder?
    Henk van Velden

Op deze manier creeer je snelheid op de PC in de kelder die je dan via het netwerk weer kwijtraakt..
    OK, ik volg u ergens ;-)
    maar het programma aftershotpro openen (met time gemeten) maakt geen verschil uit met ssh vs bij de pc.
    de rekenkracht van mijn stille pc in de living kan niet op tegen de multicore in de kelder
    heb geen geratel van HD's enzo, geen last van 6 HD's te koelen, geen last van lopende backups
    geen last als amarok open staat en ik ga naar de keuken/living/.... kan ik altijd de muziek meenemen (via vnc)
    en als beste de energie factuur is ook minder want ik hoef geen extra koeling en scherm mag altijd uit in de kelder.

enfin je ziet dat ik niet weg wil van het concept die hier staat ;-)

We begrijpen je opzet heus wel. En het is ook zeker niet slecht. Je moet dat alleen geen "kelder" noemen, maar "computer ruimte".

Ik heb zo'n computer ruimte systeem (het staat alleen onder in een kast in mijn werkkamer, helaas geen kelder) voor backup. Ik heb daar zelfs niet eens een grafisch scherm bij (wel een asynch teminal).

Overigens is dat meten met time inderdaad wat we bedoelen. Meten bij de bron onder uitschakelen van zoveel mogelijk andere invloeden. Performance meten en interpreteren is een vak apart. Op het eerste gezicht lijkt het alsof jouw aftershotpro heel erg CPU bound is en dus de I/O "tussendoor" doet zonder dat de snelheid daarvan veel invloed heeft op de totale doorstroomtijd.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Op het eerste gezicht lijkt het alsof jouw aftershotpro heel erg CPU bound is en dus de I/O "tussendoor" doet zonder dat de snelheid daarvan veel invloed heeft op de totale doorstroomtijd.
    Idd, zelfs de I/O kun je verhogen.
    Als je een raw export naar JPG gebruikt hij alle cores = 100% cpu load.

http://users.telenet.be/photo-memori...tershotpro.png

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast