Results 1 to 6 of 6

Thread: Quartus II WE 12.0sp2 prog. probleem met USB-Blaster onder OpenSuSe 12.1 KDE4

Default Quartus II WE 12.0sp2 prog. probleem met USB-Blaster onder OpenSuSe 12.1 KDE4

Hallo,

Ik heb onder OpenSuSe 12.1 KDE4 x86_64 de Quartus II Web Editie 12.0sp2 (FPGA compiler programmer) succesvol geinstalleerd.

De Quartus II Webeditie is als 32 bit applicatie geinstalleerd (default installatie zonder user rechten onder /home/hkopp64).

Compilatie van een bestaand project laat zich compileren zonder problemen.

Maar indien ik de gecompileerde *.sof file met de Quartus JTAG programmer applicatie via de Quartus USB-Blaster naar m'n EP3C25 FPGA bordje wil weg schrijven, word de USB-Blaster niet gezien.

Als ik via het terminal command "hwinfo --usb" start in su modus krijg ik de volgende output info;

14: USB 00.0: 0000 Unclassified device
    [Created at usb.122]
    Unique ID: ZmS7.7UPKMDz+LLB
    Parent ID: 7eqy.v+N+B0xY+P6
    SysFS ID: /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb6/6-1/6-1:1.0
    SysFS BusID: 6-1:1.0
    Hardware Class: unknown
    Model: "Altera USB-Blaster"
    Hotplug: USB
    Vendor: usb 0x09fb "Altera"
    Device: usb 0x6001 "USB-Blaster"
    Revision: "4.00"
    Serial ID: "91d28408"
    Speed: 12 Mbps
    Module Alias: "usb:v09FBp6001d0400dc00dsc00dp00icFFiscFFipFF "
    Config Status: cfg=no, avail=yes, need=no, active=unknown
    Attached to: #8 (Hub)

Tot dusver detecteerd SuSe de USB-Blaster als USB device

Maar als ik de USB-Blaster wil configureren in de programmer applicatie via terminal command "jtagconfig" krijg ik de volgende melding;

hkopp64@linux-y0kk:~/altera/12.0sp2/quartus/bin> jtagconfig

*** The Quartus II software cannot be started because the current platform,
    'linux64', does not appear to be installed in:
    '/home/hkopp64/altera/12.0sp2/quartus'.

Error (Server error) when scanning hardware
    hkopp64@linux-y0kk:~/altera/12.0sp2/quartus/bin>

De Quartus II jtag programmer wordt naar een 64bit dir verwezen maar omdat de Quartus applicatie in 32bit (default mode zonder user rechten) is geinstalleerd is dit vreemd.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de USB-Blaster toch nog in 32bit mode wordt gezien en dat deze naar het '/home/hkopp64/altera/12.0sp2/quartus/bin' pad wordt verwezen ?

Ik heb niet zoveel linux ervaring dus alle hulp is welkom

gr.

Huib

Default Re: Quartus II WE 12.0sp2 prog. probleem met USB-Blaster onder OpenSuSe 12.1 KDE4

Hallo Huib,

Jij mag dan het plaatsen in het verkeerde taalgedeelte geen probleem vinden, wij wel. Wij moeten er weer achteraan, verplaatsen, uitleggen en ga zo door. Ik neem aan dat je de volgende keer geen Frans in het Chinese forums gaat schrijven

Je bent nieuw hier (welkom!), en daarom nog iets. Er is een moeilijk te vinden, maar belangrijk hulpomiddel op dit forums. Iedereen wordt gevraagd om computer teksten tussen CODE tags te zetten. Je Engels is geloof ik goed genoeg on de volgende gebruiksaanwijzing te lezen: http://forums.opensuse.org/english/i...ags-guide.html
    Het maakt computer tekst veel duidelijker leesbaar om een hele hoop redenen.
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Default Re: Quartus II WE 12.0sp2 prog. probleem met USB-Blaster onder OpenSuSe 12.1 KDE4

Als het van levensbelang is om e.e.a 32bits aan de praat te krijgen, zou ik een 32bits installatie doen, of ook de software 64bits draaien, en dan 32bits ontwikkelen.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Smile Re: Quartus II WE 12.0sp2 prog. probleem met USB-Blaster onder OpenSuSe 12.1 KDE4

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Als het van levensbelang is om e.e.a 32bits aan de praat te krijgen, zou ik een 32bits installatie doen, of ook de software 64bits draaien, en dan 32bits ontwikkelen.
    Is een oplossing maar of ze voldoet is nog afwachten. Daarbij wordt de quartus web editie niet met 64 bit onder OpenSuSe 64bit ondersteund, vandaar dat ik voor de default install (32bit) heb gekozen.

Het was enerzijds te verwachten maar het probleem is dat de quartus applicatie als 32bit applicatie is geinstalleerd en de USB configuratie onder Suse 64bit. Quartus heeft daar dan logisch ook een probleem mee want de 64bit install is niet uitgevoerd.

Heb inmiddels al een oplossing gevonden en is mogelijk een reden waarom de web editie van quartus niet op suse ondersteund wordt of is nog niet zo ver.

Heb in de installatie files van quartus "linux64.gz" gevonden, deze met gzip uitgepakt en vervolgens in de " Home/altera/12.0sp2/quartus" toegevoegd.

Toen vanuit terminal sessie "jtagconfig" uitgevoerd en de USB-Blaster is gevonden !

Probleem opgelost

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Hallo Huib,

Jij mag dan het plaatsen in het verkeerde taalgedeelte geen probleem vinden, wij wel. Wij moeten er weer achteraan, verplaatsen, uitleggen en ga zo door. Ik neem aan dat je de volgende keer geen Frans in het Chinese forums gaat schrijven

Je bent nieuw hier (welkom!), en daarom nog iets. Er is een moeilijk te vinden, maar belangrijk hulpomiddel op dit forums. Iedereen wordt gevraagd om computer teksten tussen CODE tags te zetten. Je Engels is geloof ik goed genoeg on de volgende gebruiksaanwijzing te lezen: http://forums.opensuse.org/english/i...ags-guide.html
    Het maakt computer tekst veel duidelijker leesbaar om een hele hoop redenen.
    De vraag was om deze thread te verplaatsen naar de engelse taal waarop mijn antwoord was "geen probleem"
    Ik had alleen niet snel in de gaten dat je nog meer handelingen moest doen om de threads in nederlands te zien vandaar dat ik het in het engels had gedaan.

Ik ben inderdaad nieuw maar het was gisteren wat laat en had nog niet alle forum handelingen onder de knie.
    Dus vandaar

Quote Originally Posted by hkopp64 View Post
    De vraag was om deze thread te verplaatsen naar de engelse taal waarop mijn antwoord was "geen probleem"
    Ik had alleen niet snel in de gaten dat je nog meer handelingen moest doen om de threads in nederlands te zien vandaar dat ik het in het engels had gedaan.

Ik ben inderdaad nieuw maar het was gisteren wat laat en had nog niet alle forum handelingen onder de knie.
    Dus vandaar
    Allemaal geen probleem, maar er was vandaag al iemand die Nederlands voor Engels aanzag. En dat moeten we zien, of we krijgen rapportjes van andere leden, enz. En dan proberen de schrijver er op te wijzen. En verplaatsen.

Ik weet dat het niet kwaad bedoeld is, maar als wij een hoofdpagina hebben met een duidelijke indeling in talen en iemand gaat dan toch in taal X in forums Y wauwelen en zegt dan leukweg: O. verplaats maar. Dan ... ahum

In ieder geval gefeliciteerd dat je probleem is opgelost. Ik hoop dat je dat ook in je Engelse thread vermeldt.
    Henk van Velden