Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 41

Thread: Repos

Blog Entries
    14

Default Re: Repos

De lijst met pakketten die je ziet, zijn pakketten waarvoor wel updates beschikbaar zijn, maar waarvan jij gezegd hebt dat het systeem die uit andere repos moet halen. Bijvoorbeeld de updates die in de Update repo verschijnen voor KDE 4.7., voor pakketten waarvan jij inmiddels de Packman versie gebruikt. Als er updates voor jouw configuratie beschikbaar zijn, krijg je dat ook te zien.

En, zoals Henk al vraagt, graag output tussen CODE tags. Dan zien dingen er namelijk qua layout precies zo uit als in een terminal, kompleet met kolomkoppen Nz.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Je hebt gelijk vond het alleen zoveel en dacht vertel het kort :
    zypper ref && zypper up
    Installatiebron 'Bijwerken van openSUSE 12.1 12.1-1.4' is actueel.
    Installatiebron 'KDE:Extra' is actueel.
    Installatiebron 'KDE_Release_48_openSUSE_12.1' is actueel.
    Installatiebron 'Packman Repository' is actueel.
    Installatiebron 'openSUSE_12.1' is actueel.
    Installatiebron 'openSUSE-12.1-Non-Oss' is actueel.
    Installatiebron 'openSUSE-12.1-Oss' is actueel.
    Alle installatiebronnen zijn vernieuwd.
    Gegevens van installatiebron laden...
    Lezen van geïnstalleerde pakketten...

De volgende pakketten zijn gesuggereerd, maar zullen niet worden geïnstalleerd:
    bootsplash-branding-openSUSE branding-openSUSE gfxboot-branding-openSUSE ggz-client-libs gimp-branding-openSUSE gstreamer-0_10-plugin-gnomevfs gstreamer-0_10-plugins-good k3b
    kdebase4-openSUSE kdebase4-runtime-branding-openSUSE kdebase4-workspace-branding-openSUSE kdelibs4-branding-openSUSE kdm-branding-openSUSE kio_sysinfo
    kio_sysinfo-branding-openSUSE ksplashx-branding-openSUSE libggz2 libgstapp-0_10-0 libgstreamer-0_10-0-32bit libmms0 libquicktime0 libwavpack1 linphone mjpegtools
    NetworkManager-kde4-libs NetworkManager-kde4-libs-lang NetworkManager-openvpn-kde4 NetworkManager-pptp-kde4 NetworkManager-vpnc-kde4 plasmoid-networkmanagement
    plasmoid-quickaccess sox susegreeter-branding-openSUSE wallpaper-branding-openSUSE yast2-qt-branding-openSUSE

Niets te doen.
    Dit is hem

Bovenstaand had hem dus moeten zijn .Bedankt voor de antwoorden,was een hoop info,maar erg goed om te weten,om verder mee aan de gang te gaan.

Quote Originally Posted by pieter1602 View Post
    Bovenstaand had hem dus moeten zijn .Bedankt voor de antwoorden,was een hoop info,maar erg goed om te weten,om verder mee aan de gang te gaan.
    Geen QUOTE (Citaat) maar CODE!!!!!!!!!
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Geen QUOTE (Citaat) maar CODE!!!!!!!!!
    In de klevende onderwerpen staan ook tips voor het posten, o.a. hoe je CODE tags gebruikt. Als je onder een postvenstertje op geavanceerd klikt, zie je in de editor ook een ikoontje ervoor staan, klik er eens op dan zie je wat er voor "blokje tags" neergezet wordt.

Smile Re: Repos

Code:
    Test code
    Zag even niet het verschil

Blog Entries
    14

Mijn /etc/fstab, eerst tussen QUOTE tags, daarna tussen CODE tags

glosscomputer@laptop:/etc> dog /etc/fstab
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part1 swap swap defaults 0 0
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part2 / ext4 acl,user_xattr 1 1
    /dev/disk-by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604XGK54-part4 /Extra ext4 defaults 1 2
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part3 /home ext4 acl,user_xattr 1 2
    proc /proc proc defaults 0 0
    sysfs /sys sysfs noauto 0 0
    debugfs /sys/kernel/debug debugfs noauto 0 0
    usbfs /proc/bus/usb usbfs noauto 0 0
    devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

CODE
    Code:
    glosscomputer@laptop:/etc> dog /etc/fstab
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part1  swap                    swap    defaults                                0 0 
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part2  /                       ext4    acl,user_xattr                          1 1 
    /dev/disk-by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604XGK54-part4  /Extra                  ext4    defaults                                1 2 
    /dev/disk/by-id/ata-OCZ_VERTEX_PLUS_69N762427TZC604X6K54-part3  /home                   ext4    acl,user_xattr                          1 2 
    proc                                                            /proc                   proc    defaults                                0 0 
    sysfs                                                           /sys                    sysfs   noauto                                  0 0 
    debugfs                                                         /sys/kernel/debug       debugfs noauto                                  0 0 
    usbfs                                                           /proc/bus/usb           usbfs   noauto                                  0 0 
    devpts                                                          /dev/pts                devpts  mode=0620,gid=5                         0 0

Ik heb hem door!

Hoi Na het instaleren van 12.2 toch nog wat repo overdenking.als je nu na het instaleren van 12.2 ook kde4.9 doet.dan krijg je de repo kde4.9 en kde/extra 4.9 erbij.Dan zet je de automatisch verversen van oss en non oss uit want hierzat de kde4.8 van 12.2 in. En dan zou voor een beetje stabiel systeem de repos packman, oss,non-oss,12.2 update voldoende moeten zijn.De andere heb ik verwijderd.En dan kom ik nog de (update non-oss) tegen, was die er ook in 12.1?,en hoe past die in het plaatje. Ik probeer te snappen wat er gebeurd,maar hij is wel lastig.

Blog Entries
    1

als je nu na het installeren van 12.2 ook kde4.9 doet.dan krijg je de repo kde4.9 en kde/extra 4.9 erbij.
    Nee, KDE 4.9 en KDE 4.9 Extra zijn 2 repo's.. KDE 4.9 -> Index of /repositories/KDE:/Release:/49/openSUSE_12.2

KDE 4.9 Extra -> Index of /repositories/KDE:/Extra/KDE_Release_49_openSUSE_12.2

Dan zet je de automatisch verversen van oss en non oss uit want hierzat de kde4.8 van 12.2 in.
    Is volgens mij niet nodig. YAST en Zypper zullen toch altijd de hoogste versie van een pakket pikken. En OSS en Non-OSS zullen niet veranderen, geloof ik.

En dan zou voor een beetje stabiel systeem de repos packman, oss,non-oss,12.2 update voldoende moeten zijn.De andere heb ik verwijderd.
    Klopt. Dit zijn de standaard repo's voor de meeste mensen. De uitzondering zouden de NVidia en ATI repo's kunnen zijn als je zo'n grafische kaart hebt. Maar die zijn eigenlijk niet nodig tenzij je 3D dingen gaat doen zoals spellen.

En dan kom ik nog de (update non-oss) tegen, was die er ook in 12.1?,en hoe past die in het plaatje.
    Volgens de beschrijving komen hier updates van non-oss in. OSS en Non-OSS updaten niet. De inhoud van die repo's blijft hetzelfde. Als er updates komen voor openSUSE OSS software komt dat in 12.2 Update. Komen er updates van non-OSS software dan komen die in Update Non-OSS.

Alle combinaties zijn mogelijk voor een stabiel systeem. Waar je voor moet uitkijken is het mixen van software uit verschillende repo's. Gstreamer is een goed voorbeeld. Die is in OSS en Packman. Stel dat het 4 paketten nodig heeft om te functioneren. Dan zullen die 4 paketten OF uit OSS moeten komen OF uit Packman. Maar niet half/half.

Zo zie ik het tenminste. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Knurpht en HCV kunnen het anders beter uitleggen.
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast