Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 44

Thread: Vastgelopen SUSE 11.4

Blog Entries
    14

Default Re: Vastgelopen SUSE 11.4

Dat GNOME in het selectie lijstje staat. komt omdat XFCE nogal wat GNOME pakketten binnentrekt en installeert. Daardoor moet ook ergens GNOME als optie weggezet worden. Heb zo snel nog niet kunnen vinden waar dat gezet wordt. 't Is me al wel eerder opgevallen, en er stond ook ooit iets over in de engelstalige forums.

Edit: de CD is een NET-install CD. Deze bevat niet meer dan een basis linux en de installer, alle pakketten worden dan van het web uit een repository (=installatiebron) gehaald. Deze bevat exact dezelfde pakketten als de DVD en de CD's, en wijzigt na uitkomen van de release niet meer. Updates gaan via de Update repository. Zelfs als je de DVD op de releasedag meteen downloadt en installeert, zijn er meteen updates beschikbaar. Aantallen pakketten zeggen niet zoveel.

Edit 2:

Ik zou nog graag weten wat onderstaand commando als output geeft, ingelogd op de console door Ctrl-Alt-F1, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord:
    Code:
    grep DISPLAYMANAGER\= /etc/sysconfig/displaymanager
    NB. Die "\" voor het =teken móet er staan !!! Het commando geeft een regel terug, kopiëer die alsjeblieft hier

Dan kun je dit nog proberen:

Ctrl-Alt-F1, inloggen als gebruiker, en dan:
    Code:
    su (rootpassword ingeven)
    init 3
    rckdm restart
    je zou nu het kdm inlogscherm moeten zien. Kies daar bij "Sessies", de KDE Plasma Workspace, geef je wachtwoord in en kijk wat er gebeurt.
    Last edited by Knurpht; 06-Jun-2011 at 11:41.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Ik heb het streepjepatroon behorende bij 11.4 en ook de chameleon wat er bij hoort plus de vertikale kreet openSUSE aan de rechterkant

Ik moet even opnieuw opstarten want ik heb op dit moment ook geen bekabeld internet. Ik heb de machine net opgestart zonder kabel.....
    ga het nog eens proberen....

@Knurpht.
    Bedankt voor de info over het opduiken van Gnome buij gebruik van XFCE.
    Dat van die langzame verbinding met Ziggo begrijp ik niet, maar dat is een ander probleem.
    Ook zijn netwerk configuratie is wat merkwaardig heb ik het idee, het werkt toevallig

Inderdaad welke displaymanager is een goed idee. Het installeren van Gnome is een beetje een botte bijl, maar ik wist niets beters.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Je moet waarschijnlijk ook
    Code:
    zypper install -t pattern gnome_basis
    doen. Ik denk dat gnome gnome_basis meeneemt, maar het is misschien beter om eerst gnome_basis en dan gnome te installeren.
    Als ik dit intik krijg ik de melding
    Te weinig argumenten
    Minstens een naam van een pakket is vereist

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Dat GNOME in het selectie lijstje staat. komt omdat XFCE nogal wat GNOME pakketten binnentrekt en installeert. Daardoor moet ook ergens GNOME als optie weggezet worden. Heb zo snel nog niet kunnen vinden waar dat gezet wordt. 't Is me al wel eerder opgevallen, en er stond ook ooit iets over in de engelstalige forums.

Edit: de CD is een NET-install CD. Deze bevat niet meer dan een basis linux en de installer, alle pakketten worden dan van het web uit een repository (=installatiebron) gehaald. Deze bevat exact dezelfde pakketten als de DVD en de CD's, en wijzigt na uitkomen van de release niet meer. Updates gaan via de Update repository. Zelfs als je de DVD op de releasedag meteen downloadt en installeert, zijn er meteen updates beschikbaar. Aantallen pakketten zeggen niet zoveel.

Edit 2:

Ik zou nog graag weten wat onderstaand commando als output geeft, ingelogd op de console door Ctrl-Alt-F1, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord:
    Code:
    grep DISPLAYMANAGER\= /etc/sysconfig/displaymanager
    NB. Die "\" voor het =teken móet er staan !!! Het commando geeft een regel terug, kopiëer die alsjeblieft hier
    Ik heb gekozen voor US keyboard....en daar kan ik niet het "\" (backslash) vinden.......I
    Dan kun je dit nog proberen:

Ctrl-Alt-F1, inloggen als gebruiker, en dan:
    Code:
    su (rootpassword ingeven)
    init 3
    rckdm restart
    je zou nu het kdm inlogscherm moeten zien. Kies daar bij "Sessies", de KDE Plasma Workspace, geef je wachtwoord in en kijk wat er gebeurt.
    Ook hier krijg ik alleen het groene KDE scherm, met beestje enz maar voor de rest geen icoon of iets dergelijks

Ik geloof dat de opdracht
    zypper install -t pattern gnome niet juist is

melding komt dat gnome niet is gevonden in de pakketnamen. Geen leverancier van gnome gevonden.

Ik had trouwens in KDE en XFCE wel de networkmanager tot de beschikking hoor.

Quote Originally Posted by Walliy View Post
    Als ik dit intik krijg ik de melding
    Te weinig argumenten
    Minstens een naam van een pakket is vereist
    Hm, weet je zeker dat je alle spaties, mintekens, onderstrepingsteken precies zo hebt? IK kan het zelf niet proberen want ik wil Gnome niet installeen, maar dit komt regelrecht uit deman page met alleen een andere pattern naam.

In ieder geval wacht maar even of Knurpht met zijn benadering iets vindt.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by Walliy View Post
    Ik geloof dat de opdracht
    zypper install -t pattern gnome niet juist is

melding komt dat gnome niet is gevonden in de pakketnamen. Geen leverancier van gnome gevonden.

Ik had trouwens in KDE en XFCE wel de networkmanager tot de beschikking hoor.
    1) gnome is hier ook geen pakkketnaam, maar een pattern naam. Maar zoals net gezegd, pobeer eerst Knurpht's zijn benadering.

2) ik heb niet gezegd dat er geen networkmanager ter beschikkiing is, maar dat ik niet weet of je die nodig hebt. Ik gebruik ook geen networkmanager, waarom zou ik?
    Henk van Velden

Doet
    Code:
    zypper info -t pattern gnome
    het wel? Die durf ik wel hie te doen en dat werkt hier (geeft een lijst van pakketten die in het pattern zitten).
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Sorry, iets vergeten. Als je Ctrl-Alt-F1 gedaan hebt, moet je eerst Esc doen, voordat je de console te zien krijgt. Probeer daarna nog eens.

Ook heb ik het idee, dat je "autologin" aan hebt staan. Je krijgt dan bij het booten geen loginscherm te zien, en je systeem "duikt" de laatst gebruikte sessie in. Als dat gebeurt, kun je dan eens Ctrl-Alt-Backspace 2x achter elkaar doen. Je moet dan een piep horen, en teruggeworpen worden naar het login scherm, de X-server wordt ondersteboven geschopt en herstart automatisch. Maak daar een Sessie keuze.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast