Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 44 of 44

Thread: Vastgelopen SUSE 11.4

Default Re: Vastgelopen SUSE 11.4

Volgens mij is het nergens voor nodig om dat te zien. Dacht je dat op een computer honderd gelijktijdige gebruikers allemaal moeten zien of het network draait, of de schijven draaien, of .... Dat is de taak van de systeem beheerder. Die configureert dat en dan moet het werken. Als de eindgebruiker klachten heeft gaat hij naar de systeembeheerder en klaagt. De systeem beheerder gaat dan probleem analyse doen, enz.

Dat geldt ook als er maar één eindgebruiker is en als die ook nog eens een tweede pet op heeft, die van systeembeheerder. Het enige voordeel is dat die twee dan makkelijk net elkaar kunnen communiceren (hoop ik).
    Daarom is het ook zo belangrijk dat je weet wie je bent, gewone gebruiker of superuser (root). Dat moeten twee gescheiden werelden zijn. Het is een groot (zo niet het grootse) gebrek van Windows en levert daar een volkome foute denkwereld op. Met die laatste zin hoef je het niet eens te zijn, feit is dat je voor Unix/Linux wel die andere denkwijze moet aanleren, anders begrijp je er niet zo veel van. Iedere keer weer denken: is dit iets van de eindgebruiker (bijv de achtergrond van je desktop) of iets van het systeem (bijv de netwerkverbinding). Dat helpt enorm bij het zoeken op de juiste plek van configuraties e.d.

Genoeg gepreekt. Veel plezier.
    Henk van Velden

Helemaal gelijk Henk, Linux is "multi-user system". Wat je al eerder zei " vergeten en opnieuw leren"

En je was me even voor want internet werkt nu ook weer met IFUP sneller.
    Je standaard DNS IP wordt door je thuisrouter meestal het eigen LAN IP-adres van de router aangegeven.
    en je router gebruikt de DNS'sen welke door de ISP worden opgegeven. En die zijn bij ZIggo volgens mij niet zo verschrikkelijk snel.
    Daarom had ik al bij networkmanager wat snellere DNS'sen toegevoegd. En dat heb ik ook nu bij IFUP gedaan.

En het werkt allemaal weer. En onder DHCP

Mooi, waarom zou het ook niet werken?
    Henk van Velden

Blog Entries
    1

Ik wou even iets zeggen met betrekking tot network manager. Ik heb zelf een pc in mijn woonkamer en heb nooit Network manager gebruikt aangezien het systeem nooit een ander netwerk gebruikt. Netwerk instellen met YAST tijdens of na de installatie werkt altijd. En heb ook geen vertraging met KDE internet widgets die niet laden omdat er geen netwerk verbinding is..

Network manager word alleen gebruikt op mijn laptop aangezien die regelmatig op reis gaat en dan andere netwerken gebruikt..

Ok, dat was alle nutteloze informatie voor vandaag
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345