Results 1 to 2 of 2

Thread: OSX virtualiseren

Default OSX virtualiseren

Ik moet op korte termijn een opdracht uitwerken maar kom nog niet goed weg met Gimp/ufraw. Omdat ik thuis was in OSX en Photoshop wil ik even virtueel OSX draaien en CS3 daarop gebruiken, tot ik goed met Gimp overweg kan (of als de virtualisatie naar wens loopt gewoon weer OSX en CS3 gebruiken...)

Nu wil ik een virtuele machine aanmaken, KVM is geinstalleerd, de volgende melding krijg ik na starten van 'Virtuele Machines aanmaken':

Code:
    kan niet verbinden met '/var/run/libvirt/libvirt-sock-ro', 
    libvirtd moet misschien gestart worden: 
    Bestand of map bestaat niet
    Euhm, geen idee wat hier bedoeld wordt en wat er fout gaat.

Verder vind ik bar weinig info (in begrijpelijk Nederlands) over het virtueel draaiend krijgen van OSX in Suse. Iemand een link of document hiervoor?

2e, welke optie zou er zijn om een distro alleen te gebruiken om virtueel OSX te draaien? Als dat een optie is dan stel ik een (sterke) PC daar voorlopig even voor in tot de overgang naar Linux helemaal goed is verlopen. (een nieuwe Mac zou mooist zijn maar niet te betalen en door ellende met de belabberde after-sales voor partculieren is mijn vertrouwen in de Mac fors beschadigd en wil ik kijken of ik zonder Mac, op een pc met OpenSuse net zover kan komen)

Een kale opensuse met alleen virtualisatie software, daarop OSX, is dat ook mogelijk?

Alvast dank

Blog Entries
    14

Default Re: OSX virtualiseren

Ik heb OSX wel eens aan de praat gekregen in VirtualBox. Ik zou dit zelf niet met KVM doen. Heb ook het idee dat je OSX bovenop openSUSE wilt draaien en niet synchroon; dan is KVM niet de oplossing. VirtualBox is een stuk eenvoudiger.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht