The Canterbury Distribution

Samenwerking is natuurlijk heel goed.rotfl!
Is dit de toekomst???

The Canterbury Distribution

[QUOTE=Benmh;2316202]Samenwerking is natuurlijk heel goed.rotfl!
Is dit de toekomst???

Hier even een andere link, deze verwijst beter naar het onderwerp
openSUSE News

Gisteren was het dus 1 April

Had je ook de links Debian – The Universal Operating System , Arch Linux enz. bekeken. Wat mij betreft één van de mooiste 1 april grappen die er in linuxland gemaakt zijn. En een bewijs dat samenwerken wel kan.

Een serieuze reactie: er is natuurlijk al een heleboel samenwerking (de kernel, KDE, GNOME) in diverse projecten, maar één distributie als een soort grote gemene deler? Volgens mij ondergraaft dat het idee van vrijheid van keuze, kiezen naar eigen smaak.

Heb ze allemaal bekeken.
De 1 april grap van dit jaar was zeker een van de beste.
Samenwerking is er gelukkig al jaren, maar een samengaan tot 1 distributie gaat wat te ver.
Heb ook liever een meerkeuze.
Maar toch een gezamelijke packetmanager, mmmmhhh het is toch niet helemaal een slecht idee.

Ik heb zo 't idee, dat we dat nog wel mee gaan maken, één pakketmanager. Al is het maar op de achtergrond. Omdat de meesten van ons óf KDE óf Gnome gebruiken valt het bijna niemand op dat Yast Software Beheer er onder KDE anders uitziet dan onder Gnome, Packagekit idem. Eerst maar eens alle distro’s aan de Yast, dat zou al heel wat zijn.

Tja dan wil men toch denk ik de naam van Yast wijzigen in UPMT zoiets als Unified Packet Manager Tool.
Anders moet het maar zo zijn dat alle distro`s hun eigen naam behouden maar uiteindelijk Opensuse opstart, is wat voor volgend jaar 1 april.