Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: fresh install 11.4: Wat heb je aangepast, ingesteld en ge´nstalleerd?

Default Re: fresh install 11.4: Wat heb je aangepast, ingesteld en ge´nstalleerd?

Quote Originally Posted by akaper View Post
    De snelheid is inderdaad mooi! Alleen het aanpassen erna....
    Dat van die upgrade: ik heb nu voor het eerst een schone installatie uitgevoerd. Sinds 11.1 heb ik steeds geupgrade(). En het geeft iedere keer gelazer, al ben ik er wel altijd doorheen gekomen. Sterkte!

grotejes, AndrÚ
    Zo de buurman ook weer happie.
    Nieuwe install gedaan maar dan op een vernieuwde pc, nieuwe Grafische kaart, extra hdd, ander moederbord en nog meer O,ja ook een andere kast, als je toch bezig bent.
    Dus dat zit wel goed.
    Meteen ook zijn Laptop gedaan zonder een enkel probleem.
    Packman repo erbij en gaan.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Default Re: fresh install 11.4: Wat heb je aangepast, ingesteld en ge´nstalleerd?

Hallo,
    Een paar dagen verder.
    De openshot video-editor werkte in eerste instantie niet. En omdat installeren zo snel gaat heb ik daarna GNOME geprobeert. Daar werkte die wel. Geluid bleef een probleem.
    Het niet-werkende geluid zorgde voor vertraging bij opstarten. Daar koos Kmix een uitvoerapparaat dat niet werkt (er zijn er vier: default, hda Intel CMI 9880, hw: 0,0 en hw 0,1) Door Default als standaard te kiezen is dit opgelost.
    Uiteindelijk zit ik toch weer bij KDE. Ook Openshot werkt.

Hier is geen terminal aan te pas gekomen. Een "echte" linuxkenner zal dit ongetwijfeld anders aanpakken. Maar het werkt nu.
    openSUSE 11.4, Linux 2.6.37.1-1.2-desktop i686, KDE 4.6.00 (4.6.0) "release 6"
    Nvidia 6600 128 MB, P4 3.2, 2 GB

Hier is geen terminal aan te pas gekomen. Een "echte" linuxkenner zal dit ongetwijfeld anders aanpakken. Maar het werkt nu.[/QUOTE]

Ach, wat is een echte kenner.
    De ervaring leert dat de echte kenners zo hun eigen wegen hebben, zij doen het wel sneller en goed onderbouwt zeggen ze.

Het meeste wat ik doe is vaak op de gok en na logisch nadenken en veel fouten maken.
    Tot nu toe lukt het me prima.
    Is het plezier van Linux en Opensuse.
    Heb nu mijn pc lekker aangepast met diverse software, moet wel nog de tv-kaart aan de praat krijgen.
    heb dat niet eerder gehad en gedaan op de pc dus lekker rommelen met Myth en Tunapie.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Benmh View Post
    Hier is geen terminal aan te pas gekomen. Een "echte" linuxkenner zal dit ongetwijfeld anders aanpakken. Maar het werkt nu.

Ach, wat is een echte kenner.
    De ervaring leert dat de echte kenners zo hun eigen wegen hebben, zij doen het wel sneller en goed onderbouwt zeggen ze.

Het meeste wat ik doe is vaak op de gok en na logisch nadenken en veel fouten maken.
    Tot nu toe lukt het me prima.
    Is het plezier van Linux en Opensuse.
    Heb nu mijn pc lekker aangepast met diverse software, moet wel nog de tv-kaart aan de praat krijgen.
    heb dat niet eerder gehad en gedaan op de pc dus lekker rommelen met Myth en Tunapie.
    Wat voor TV kaart heb je? Analoog of DVB ? En welke? Sommige worden volledig ondersteund, andere (zoals de mijne) deels, in mijn geval wordt de CI niet ondersteund, dus ik kan alleen maar naar schaatsen kijken op NED 1 (nou had ik het ding daarvoor gekocht, dus ....)
    ┬░ Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

┬░ Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Page 2 of 2 FirstFirst 12