Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: Andere Linux distro's

Blog Entries
    1

Question Andere Linux distro's

Ik probeer zelf nogal eens andere Linux distro's en ik vroeg mij af of andere mensen dit ook doen?

Ik heb zelf een tweede harde schijf waar ik 100Gb vrij heb voor experementen en de rest voor Windows 7.. Ik heb er op dit moment Ubuntu 10.04 op staan maar dit verandert nogal eens. Mint is een van mijn vaste klanten maar ik expermenteer ook met Fedora en Mandriva.

De vraag is dus: Welke andere Linux distributies gebruik jij?
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Default Re: Andere Linux distro's

Geen (en zeker geen Windows).

Alleen als ik met openSUSE grote problemen mocht krijgen zou ik zijn gedwongen een marktonderzoek naar een nieuw product te gaan doen. Net zo min als ik steeds andere merken stofzuigers probeer terwijl de mijne nog steeds stof zuigt ga ik allerlei OSen proberen.
    Henk van Velden

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Net zo min als ik steeds andere merken stofzuigers probeer terwijl de mijne nog steeds stof zuigt ga ik allerlei OSen proberen.

Kan ik begrijpen.. Ik kij graag rond wat er nog meer beschikbaar is en ik gebruikt Windows trouwens alleen voor mijn games.. Skype video werkt ook beter met mijn HD-ready webcam..

Ik gebruik nu puur ubuntu 10.10.

En anderen distros die test ik gewoon en als dat beter bevalt dan dat ik nu heb stap ik weer over naar die distro
    Imac 2011:
    Modelaanduiding: iMac12,1
    2.5 ghz intel core i5 (sandy)
    16 gb 1333 mhz ddr3.
    Videokaart: AMD Radeon HD 6750M 512 mb.

Ik heb in de afgelopen 15 jaar een aantal distro's gebruikt. Mijn huidige voorkeur lijkt me duidelijk... openSUSE thuis, SLE[SD] op het werk :-)

In het verleden was ik tevreden gebruiker van (in chronologische volgorde): Slackware, Red Hat, Debian, Knoppix, Ubuntu en kort Fedora. Ik kan niets dan positiefs over al deze distro's noemen. Elk heeft z'n eigen voordelen en charme wat mij betreft: Slackware als de grand daddy van Linux distro's, Red Hat met z'n focus en de ondersteuning erachter, Debian met de immens grote assortiment van packages en community, Knoppix met de (destijds) baanbrekend nieuw concept, geboden gemak en fun of it en Fedora met de invloed en de actieve community erachter. Hoe dan ook, zolang Tux mij tijdens het booten begroet ben ik een happy camper :-)

Bijna vergeten: al is het niet anders dan sentimentele redenen, wil ik ook Cygwin ff noemen... Gedurende de jarenlange exile naar Windows op mijn zakelijke PCs/Laptops, heeft Cygwin mij geholpen om mijn productiviteit op dat kansloze systeem op peil te houden.

Ik heb maandelijks Linuxuser (duitse versie) en al de ditro`s die meegeleverd worden probeer ik altijd uit.
    Soms gewoon om te zien waar de verschillen inzitten en dan weer om andere te helpen die iets speciaals zoeken of een oude pc hebben.
    Het blijft gewoon leuk om iets anders te proberen ben b.v wel gecharmeerd van Kanotix een beregoede distro die werkelijk bijna alle hardware zonder problemen herkend en toch ook een niet al te grote distro is, kijk maar eens op
    kanotix.com :: GNU Linux Live system based on Debian, optimized for HD-install and high performance
    Opensuse is mijn vaste distro en zal niet snel vervangen worden.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    1

Ik heb op dit moment Linux Mint 10 Gnome en OpenSUSE 11.4 KDE op mijn pc die beiden dezelfde /home gebruiken. Geen problemen te melden.

Quote Originally Posted by jesse2314 View Post
    Ik gebruik nu puur ubuntu 10.10.

En anderen distros die test ik gewoon en als dat beter bevalt dan dat ik nu heb stap ik weer over naar die distro
    Beetje hetzelfde hier. Sinds OpenSUSE 11.4 er is zit ik daar weer in te werken, ontspannen doe ik met Ubuntu 10.10 (muziek maken).
    Overigens staan beide distributies op alle systemen hier in huis (werkstation, laptop, netbook), behalve dan het systeem van mijn vriendin; die draait alleen maar met OpenSUSE!
    flarkbox|AMDx64 X2 6000+|Nvidia 8600GT|4 GiB RAM
    flarkstation|C2D T7600|ATI FireGL V5200|4 GiB RAM
    flarkbook|Atom N270|Intel 945 GME|2 GiB RAM
    All on Ubuntu 10.10/openSUSE 11.4
    never unexpect nothing...

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by flark View Post
    behalve dan het systeem van mijn vriendin; die draait alleen maar met OpenSUSE!
    Vrouwen hebben altijd gelijk.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

https://en.opensuse.org/openSUSE:Board#Members
    http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Vrouwen hebben altijd gelijk.
    Die van mij heeft Windows 7.. en ook altijd gelijk..

Page 1 of 2 12 LastLast