Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Thread: Andere Linux distro's

Default Re: Andere Linux distro's

Op het moment alleen OpenSUSE 11.4.

Ik ben ooit begonnen in de jaren negentig met Red Hat, daarna SUSE. Sindsdien heb ik met windows gewerkt. Toen kwam kubuntu en een aantal jaar geleden heb ik OpenSUSE 11.1 genstalleerd, toen die uitkwam. Nooit meer achterom gekeken: dat vond ik echt veel beter. Al drie jaar geen windhoos meer in een partitie. Al twee jaar ook niet meer in VirtualBox.

Nu zou ik naast 11.4 graag Ubuntu studio 10.04 willen uitproberen (om te leren hoe jack audio werkt, zonder mijn huidige systeem te vernaggelen). Horrorverhalen over GRUB legacy en GRUB2 hebben mij tot nu toe hiervan weerhouden.
    Ik heb de DVD al liggen.... Nu nog een beetje moed. Eerst in een VM om te testen, misschien.
    How vivid is the letting go of knowledge, where experience ends.

Desktop AMD A6-3650 APU with Radeon(tm) HD Graphics, Leap 42.1
    Laptop HP Compaq 6710b, 64-bit, openSUSE Tumbleweed

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by akaper View Post
    Horrorverhalen over GRUB legacy en GRUB2 hebben mij tot nu toe hiervan weerhouden.
    Ik heb de DVD al liggen.... Nu nog een beetje moed. Eerst in een VM om te testen, misschien.
    Installeer hem gewoon en zorg dat je zegt dat Ubuntu geen Bootloader hoeft te instaleren. Kan je niks gebeuren dan. Je moet alleen daarna wel even Ubuntu toevoegen aan Grub van OpenSUSE. Als je die doet volgen de methode die Swerdna hier uitlegt moet dat ook goed komen. Het enige wat ik anders moest doen is de regel zelf intypen aangezien OpenSUSE hem niet kon vinden!
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Ok, een heel klein beetje horror ;<) dan, met een happy end, natuurlijk. Ik ga het proberen.
    thnx!

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by akaper View Post
    Ok, een heel klein beetje horror ;<) dan, met een happy end, natuurlijk. Ik ga het proberen.
    thnx!
    Pas goed op waar je Ubuntu installeert en de bootloader optie is, als het goed is, in het scherm van de partities. Er was altijd een optie om geen bootloader te instaleren maar in 10.10 is dat niet meer het geval geloof ik.

In 10.04 click je op 'Advanced' (Geavanceerd in het Nederlands, denk ik).
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    Die van mij heeft Windows 7.. en ook altijd gelijk..
    Tja dat is wat met de dames.
    Die van mij zweert bij Apple OS X.
    Het kan verkeren.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Ik heb een paar weken naast OPENSuse 11.4 Ubuntu Studio 10.04 gehad om te oefenen met JACK Audio. Maar dat lukte niet door onduidelijke fouten (de kernel-rt was niet geinstalleerd door een bug in GRUB2 en door bugs in software). Ik vond het ontluisterend om te zien hoe weinig er feitelijk is veranderd sinds de tijd dat ik Kubuntu had. Ik zag maar twee sterke punten: snelle opstart- en afsluittijd en razendsnelle installatie met apt-get of Synaptic, in vergelijking met Zypper in OPENSuse 11.4. Niet heel essentieel eigenlijk.

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    Pas goed op waar je Ubuntu installeert en de bootloader optie is, als het goed is, in het scherm van de partities. Er was altijd een optie om geen bootloader te instaleren maar in 10.10 is dat niet meer het geval geloof ik.

In 10.04 click je op 'Advanced' (Geavanceerd in het Nederlands, denk ik).
    Het instellen van GRUB1 in OPENSuse om Ubuntu ermee te kunnen booten, was inderdaad een eitje, al lukte het me niet om tijdens de installatie van Ubuntu te voorkomen dat GRUB2 werd genstalleerd.

Misschien nog aardig voor deze thread: ik heb nu niet een andere distributie meer, maar wel een testsysteem OPENSuse 11.4 met Gnome 2, naast mijn gewone systeem. Daar oefen ik nu met JACK Audio en kan ik zelf ervaren wat ik vind van Gnome in vergelijking met KDE. Daar gaf deze thread de doorslag toe. Bedankt!

Page 2 of 2 FirstFirst 12