Toen ik via de media vernam dat XP zijn langste tijd had gehad en er een ander os door windows werd aangeboden baalde vooral mijn mail adressen die keurig in groepen zijn verdeeld die ik zo naar vele mensen kan sturen met dus dat moest ik weer helemaal opnieuw gaan indelen voor mij waardeloos , ik ben mij toen gaan afvragen of dat anders kan.
met heel veel mensen gepraat waarvan ik wist dat zij meer kennis hebben als ik in de IT wereld.
Ook nog met mensen in de omgeving van München gesproken omdat daar veel gebruikers zitten
Er werd mij aangeraden om met OpenSuSE te beginnen omdat deze software kwalitatief erg goed is.
in het verleden heb ik eens aan HCC twee pallets openSUSE 7.3 verkocht de aanbevelingen en de verkoop van jaren geleden hebben er toe geleid dat ik ben begonnen met openSUSE na veel zoeken en mail ben ik bij Ben Henderson terecht gekomen waar we nu met een aantal mensen les krijgen erg goed en gezellig en leren er veel.
Voor mij komt het vreemd over dat er weinig aandacht aan wordt besteed bij computerverenigingen , met mijn beperkte kennis probeer ik nu andere mensen de mogelijkheden van openSUSE te laten zien en ga regelmatig naar bijeenkomsten waar ik er iets over vertel of er wordt een goede presentatie gehouden door een ander.
ik merk dan dat de mensen nieuwsgierig worden zij komen terug willen het pakket ook proberen.
jammer dat mijn kennis nog zo beperkt is ,ik zie mogelijkheden ook bij het onderwijs de jeugd kennis te laten nemen van openSUSE dat is belangrijk.

met veel plezier zijn we bezig met openSUSE werkt prima echt geweldig maar ook leuk om andere mensen te activeren
Vriendelijke groet Frits Veerman