Results 1 to 5 of 5

Thread: YAST - Automatisch update

Question YAST - Automatisch update

1. Ik voer de volgende handelingen uit:
    - Zet computer aan (met goed werkende internetverbinding)!
    - Login als user
    - Open terminal venster
    - Ik tik in: su<enter> naar root_level
    - Ik tik in: yast<enter>
    - Binnen Yast kies ik Software -> Online update<enter>
    maar helaas, online update scherm blijft leeg (al 1, 1 1/2 weken lang)

2. Wanneer ik daarna, vanaf de commandline, het volgende commando uitvoer:
    zypper update<enter> (om te handmatig te updaten buiten yast om)

Voorheen ging dan het online update proces gewoon door vanaf de commandline, inclusief van vermeldingen welke repositories en pakketen werden bijgewerkt.

Vandaag (za 12-2-2011) komt er deze foutmelding in beeld:
    "Warning: Repository 'openSUSE-11.1-Update' appears to outdated. Consider using a different mirror or server."

Opmerking:
    Dit alles gebeurd terwijl ik zelf bewust niet aan deze gegevens veranderd heb op mijn computer.

Nu mijn vragen:
    1 - Is er een storing in het Open Suse automatische update mechanisme?
    2 - Waar kan ik de informatie vinden om te zien hoe ik handmatige mijn "online update mechanisme" weer kan herstellen (als de storing aan de pckant blijkt zitten)
    3 - Is het mogelijk om YAST opnieuw te installeren (handmatig, via yast zelf?)

Dank u wel voor uw hints, tips en tricks

Blog Entries
    1

Default Re: YAST - Automatisch update

Quote Originally Posted by ronaldvermeij View Post
    "Warning: Repository 'openSUSE-11.1-Update' appears to outdated. Consider using a different mirror or server."
    OpenSUSE 11.1 word niet meer ondersteund dus ik denk dat dit de reden is waarom jou online update 'leeg' is.

OpenSUSE announce - OpenSUSE Forums: End of OpenSUSE 11.1 support

Ik zou overstappen naar 11.3 via een nieuwe installatie. Upgraden is niet aanbevolen. Als je een aparte /home hebt moet dit prima te doen zijn..
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    OpenSUSE 11.1 word niet meer ondersteund dus ik denk dat dit de reden is waarom jou online update 'leeg' is.

OpenSUSE announce - OpenSUSE Forums: End of OpenSUSE 11.1 support

Ik zou overstappen naar 11.3 via een nieuwe installatie. Upgraden is niet aanbevolen. Als je een aparte /home hebt moet dit prima te doen zijn..
    Dit wist ik nog niet Dexter1979, dank je wel voor deze rappe status update!
    Het DVD OpenSuse 11.3 heb ik "toevallig" al een paar weken in huis leggen en een losse /home ook al

Groeten, Ronald

Als je er niet mee zit om 'opnieuw' te beginnen dan kun je dat doen, Zelf heb ik al heel vaak een upgrade gedaan en dat heeft me nog maar 1 keer problemen opgeleverd toen ze qua disknamen van /dev/hda naar /dev/sdx zijn overgestapt. Echter even booten van cd, disk mounten, fstab aanpassen en voila.

Succes,
    Han

Blog Entries
    14

Meermalen geprobeerd, en net vandaag een serverprobleem onder handen gehad, wat een direct gevolg was. Ik moet er bij zeggen, dat daar geupgrade was van 11.1 naar 11.3
    Voor zover ik het vorig jaar in de mailinglists heb gelezen, zou er behoorlijk gesleuteld gaan worden aan het upgrade mechanisme, door drukke tijden heb ik dat niet meer zo bij kunnen houden.

Er zijn ook allerlei ontwikkelingen in de richting van LTS (long term support) en een zogenaamde "rolling distro", een versie die zichzelf continue up to date houdt. En dan hebben we nog de "factory-tested" repos, net ietsje minder experimenteel dan factory.
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Tags for this Thread