fedora rpm spotify is te installeren onder opensuse

Als er mensen onder jullie zijn, die net als ik spotify gebruiken en dat onder wine installeerden:
Ik had het al eens eerder tevergeefs geprobeerd, maar nu lukt het. De Fedora rpm is succesvol door mij geïnstalleerd op mijn opensuse 11.3. Zou het jullie ook lukken? Ik zou niet weten waarom niet.

Download de rpm via de link:
Index of /fedora/releases/14.
Daarna kun je die gewoon installeren. Ik moest na installatie nog wel een menu entry aanmaken voor kickoff, want daar gaf YAST foutmeldingen op.

Hoera! Geen ingewikkeld gedoe meer met winebottles, ingewikkeld gelazer met wine-mp3 vervangen en instellingen maken zodat links in spotify onder wine in mijn browser worden geopend.

Wat is spotify? Spotify is een streaming muziek service met belachelijk veel muziek erop, waar je je op abonneert om legaal voor 7 euri in de maand je een slag in de rondte te luisteren. Je kunt ook gratis luisteren met een beperkte hoeveelheid tracks per maand en wat reclame.

Veel plezier!

:shame:Sorry mensen,
Hij speelt geen geluid meer af: was iets te haastig. Installeer maar niet, want ik krijg allemaal java foutmeldingen.
Als iemand erin slaagt om het wel goed te installeren, houd ik me aanbevolen.

Je zou eens kunnen vragen of één van de ontwikkelaars niet een goed werkende rpm ervan kan maken. Het heeft vast te maken met Fedora-specifieke dingen in de rpm die jij hebt geïnstalleerd. Ook zou het kunnen dat je een andere java versie moet hebben.

Je hebt gelijk. Met beide dingen die je noemt, trouwens. Ik had nog openjdk geinstalleerd in plaats van java van Sun. Toen ik dat verving liep het beter en laadde het beeld en nieuwsberichten e.d. allemaal. Ook start hij met afspelen, echter zonder geluid. Misschien dat ik nog eens bekijk waar dat aan ligt, als dat positief uitvalt kom ik er nog op terug. Dat zal inderdaad fedora specifiek zijn. Al ben ik zeker geen pakketbeheerder en heb daar ook geen ambitie toe.
Of bedoel je dat ik iemand van de opensuse gemeenschap dat zou kunnen vragen? Hm, of je dat nou wel of niet bedoelt: waarom niet?
En ik heb bij de ontwikkelaar Spotify een keer of twee gevraagd om een rpm van opensuse, of dan tenminste de source versie te plaatsen op hun website. Maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Wel hadden ze eerder de broncode van hun api ter beschikking gesteld en worden mensen aangemoedigd om er zelf mee te programmeren. Ik zag bijvoorbeeld op de website van Amarok al een discussie over of spotify niet in dat programma kon worden opgenomen.

Verder geen nieuws te melden. Misschien is het het beste om deze, door mij net te snel geplaatste, thread te sluiten.

https://features.opensuse.org/ is de plek waar je zo’n verzoek kunt indienen. Je zou ook in de engelstalige forums onder Applications je ervaringen kunnen neerzetten, en dan hopen dat er één van de rpm bouwers opduikt.

Over de vorderingen/problemen:

Om zeker te zijn van de juiste java versie:


su -c 'update-alternatives --config java'

Kies de java-###-sun versie, als die nog niet gekozen is.

Als je geen geluid hebt, kan dat opgelost worden door ‘java-###-sun-alsa’ te installeren. Als je die niet hebt, zou de stilte daar goed door te verklaren kunnen zijn…

Dank je voor de goede tips. Het bleek zo heel snel dat ik inderdaad de sun versie van java had geselecteerd en bovendien java-xxx-alsa heb geinstalleerd (dus daar lag het niet aan).
Bedankt ook voor de website waar ik kan vragen of iemand zin heeft de rpm van fedora om te bouwen naar opensuse.
Ik ga dat ergens deze week eens voorleggen.

groeten, André

Kan ik toch nog een happy end melden:O:
Ik heb op Index of /pool/non-free/s/spotify het Ubuntu-installatie bestand spotify-client-qt_0.4.9.302.g604b4fb-1_i386.deb gedownload en met alien omgezet in een red hat rpm, gewoon om eens te kijken wat dat nou oplevert. Het alien commando:

sudo alien -r spotify-client-qt_0.4.9.302.g604b4fb-1_i386.deb

leverde me een *.rpm op met dezelfde naam en dat installeerde ik met zypper, maar dat kan natuurlijk ook met het programma rpm of met Yast.

De installatie die me dit opleverde laat alle venster informatie van spotify correct zien en speelt ook geluid af. ALS dat zo blijft, heb ik de wine versie niet meer nodig!rotfl!

Dat klinkt allemaal goed.
Is het ook nog steeds zo?
Misschien nu dan ook de moeite waard voor de andere geinteresseerde gebruikers.
Laat het eens weten wat de resultaten tot nu toe zijn.

Het is nog steeds werkend en volledig functioneel. Geen foutmeldingen (wel als je het start van de commandoprompt: dan zie allerlei niet kritische foutmeldingen).
Alleen playlists op internet krijg ik niet gestart, maar dat is me nog nooit gelukt. Ook niet onder wine of de windowsversie op mijn werk.

Installeren en go, dat is het. Een echte aanrader wat mij betreft. Als andere het ook gebruiken, ben ik benieuwd naar hun ervaringen, maar dat pas misschien beter in een andere thread?

groetjes, André

Het laatste nieuws is dat nieuwere spotify versies (nieuwer dan 0.4.9) door mij met alien niet om te zetten zijn naar een voor mij installeerbare rpm (inmiddels op OpenSUSE 11.4). Inmiddels worden er geen Fedora rpm’s meer aangeboden.
Ik werk nog steeds met versie 0.4.9. Maar ach: het werkt allemaal dus ik mopper niet (nou ja: in stilte).