Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: hoe draai ik mijn canon pixma over wifi via opensuse

Default Re: hoe draai ik mijn canon pixma over wifi via opensuse

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    @Dexter: Canon heeft er een puinhoop van. Ik heb afgelopen week geprobeerd nieuwere drivers te installeren voor het printerstuk van een kopierapparaat. Ten eerste installeren de rpms niets, ze pakken alleen uit. Als ik dan vervolgens ga kijken naar de inhoud van de diverse rpms (met README's Nz.) dan blijken hogere rpm versies oudere drivers te bevatten. Kortom, een slag in het donker als je daar mee aan de gang gaat. Service monteurs van Canon gaven aan "dat Canon natuurlijk niet echt linux vriendelijk is", en kregen het niet voor elkaar. Het ding werkt nu met de driver voor een oud type HP Laserjet.....
    Het is m.i. echt verschrikkelijk hoe linux door sommige fabrikanten wordt genegeerd m.b.t. drivers en ondersteuning. Maar wacht eens, misschien is dat juist de kracht van linux?
    flarkbox|AMDx64 X2 6000+|Nvidia 8600GT|4 GiB RAM
    flarkstation|C2D T7600|ATI FireGL V5200|4 GiB RAM
    flarkbook|Atom N270|Intel 945 GME|2 GiB RAM
    All on Ubuntu 10.10/openSUSE 11.4
    never unexpect nothing...

Blog Entries
    1

Quote Originally Posted by flark View Post
    Maar wacht eens, misschien is dat juist de kracht van linux?
    Denk het wel. Hoeveel printers denk jij die zullen werken met de drivers van een andere printer!

Drivers voor printers zijn inderdaad een groot probleem. Nu moet ik zeggen dat ik bijna nooit vanuit Linux print (een vliegticket is alles wat ik in 3 maanden heb geprint) en die drivers voor mijn MP495 best goed werken. Ik kan hetzelfde doen als onder Windows en dat is alles wat ik wil. Draadloos scannen en printen werkt prima als je de procedure volgt die ik eerder heb geschreven.

De rest is een keuze. Ik denk dat mijn volgende printer een HP word. Die lijken beter te werken onder Linux.
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Had hier ook zo`n Canon die heb ik geruild voor een HP deskjet via het netwerk werkt die prima out of the box met Linux, Mac en windows.
    Trouwens ook Epson doet het goed op Linux.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Page 2 of 2 FirstFirst 12