Page 5 of 30 FirstFirst ... 3456715 ... LastLast
Results 41 to 50 of 292

Thread: De stamkroeg

Default Re: De stamkroeg

Oudere mensen vanaf 55 en een hogere leeftijd.
    Er was er 1 van midden 30, dat ben ik al jaren niet meer.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Benmh View Post
    Er was er 1 van midden 30, dat ben ik al jaren niet meer.
    midden 30 = 15 ?
    en dan plus "jaren", je bent dus minimaal 17. Brommer kopen?
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Hm, boven de 55 een ouder iemand? Dan zou ik stok oud zijn. Niet dus, jij bent een broekie.
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    midden 30 = 15 ?
    en dan plus "jaren", je bent dus minimaal 17. Brommer kopen?
    Nou als jij het zo bekijkt.
    Nee wil geen brommert, ga gelijk door voor mijn rijbewijs.
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Linux counter #241023

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Hm, boven de 55 een ouder iemand? Dan zou ik stok oud zijn. Niet dus, jij bent een broekie.
    Dat is mooi ouwetje
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Linux counter #241023

Wij hebben een kennis, wordt binnenkort 90 (zover ben ik dus nog niet). Is kortgeleden voor het eerst aan de computer (laptop) gegaan. Bewondering!
    Henk van Velden

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Wij hebben een kennis, wordt binnenkort 90 (zover ben ik dus nog niet). Is kortgeleden voor het eerst aan de computer (laptop) gegaan. Bewondering!
    Wauw, da's pas wat je noemt open-minded. Mijn ouweheer stapte op zijn 73ste over naar openSUSE + KDE (had nogal akelige viruservaringen). Mijn aanbod was hem te allen tijde te helpen, evt. remote. We zijn nu twee jaar verder en het is nog nooit nodig geweest.

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Wauw, da's pas wat je noemt open-minded. Mijn ouweheer stapte op zijn 73ste over naar openSUSE + KDE (had nogal akelige viruservaringen). Mijn aanbod was hem te allen tijde te helpen, evt. remote. We zijn nu twee jaar verder en het is nog nooit nodig geweest.
    Yep, dat heb ik hier ook.
    Een dame van nu 79 jaar wilde een leuke laptop met wel een goede bescherming, met OpenSUSE dus.
    Ben nog 1 maal bij haar geweest om 10.3 over te zetten naar 11.4 en haar webcam te installeren.
    Het leuke is wat zij mij allemaal wist te vertellen van wat ze doet en kan met die laptop.
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Linux counter #241023

Blog Entries
    1

Heb gister net Linux Mint 11 genstalleerd voor een verpleegkundige met 2 kleine kinderen.. Ze kan net firefox openen en haar email checken.. nadat ze het stukje papier heeft nagekeken in haar portemonnee om uit te vinden wat haar gmail adres eigenlijk is Ze was verbaasd toen een DVD gewoon werkte, ze geen antivirus nodig had, haar printer gewoon werkte (deed het niet onder XP)..

Windows XP had weer eens virussen en wilde niet starten.. Ze wilde bijna een nieuwe pc kopen of de kinderen haar laptop laten gebruiken.. Heb haar dat afgeraden omdat een laptop nogal breekbaar is in vergelijking met een desktop.. En de pc (P4, 1.8Ghz, 768 Mb RAM) draait Linux Mint sneller dan XP..

Reden waarom ik Linux Mint heb genstalleerd en niet openSUSE is de software center waar ze allemaal leuke spellen en andere programma's gemakkelijk kan installeren en verwijderen voor de kinderen zonder enige technische kennis.. Tuxpaint werd goed ontvangen.. openSUSE is iets lastiger voor mensen die amper een computer kunnen gebruiken.. Mint/Ubuntu hebben ook iets meer keus qua programma's.. Of liever gezegd, minder kleine repo's die je eerst moet toevoegen..
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    Reden waarom ik Linux Mint heb ge�nstalleerd en niet openSUSE is de software center waar ze allemaal leuke spellen en andere programma's gemakkelijk kan installeren en verwijderen voor de kinderen zonder enige technische kennis.. Tuxpaint werd goed ontvangen.. openSUSE is iets lastiger voor mensen die amper een computer kunnen gebruiken.. Mint/Ubuntu hebben ook iets meer keus qua programma's.. Of liever gezegd, minder kleine repo's die je eerst moet toevoegen..
    Mint is geweldig, mijns inziens de beste *buntu-achtige. Zeer toegankelijk voor beginners. Maar.....onder openSUSE hoef je ook niet meer te doen, dan de Spellen repo toe te voegen via Yast - Softwarebronnen, en je hebt een pak spellen en spelletjes waar je een hele poos mee vooruit kunt.

Hoe oud zijn die kinderen? Onder de acht? Installeer dan "gcompris", da's een hele suite met een soort desktop in een venster, en een nog steeds groeiend aantal programma's, waaronder ook Tuxpaint. Mijn dochter is heeft er enorm veel plezier mee gehad, ze weet nu nog dat er steeds nieuwe dingen bijkwamen en alles er steeds mooier uitzag.
    Wil je 's lachen? "ppracer" installeren en jonge kinderen 't laten spelen, 't bestaat al jaren. Een van de mooiste open source spelletje die ik ooit gezien heb.

Page 5 of 30 FirstFirst ... 3456715 ... LastLast