Page 20 of 30 FirstFirst ... 101819202122 ... LastLast
Results 191 to 200 of 292

Thread: De stamkroeg

Blog Entries
    1

Default Re: De stamkroeg

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    FOSS (Free & Open Source Software)
    Mensen die Steam gebruiken zullen zich daarover wel geen zorgen maken
    "To err is human... to really foul up requires the root password."

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Dexter1979 View Post
    Mensen die Steam gebruiken zullen zich daarover wel geen zorgen maken
    Dat wij openSUSE draaien, dat deze forums er zijn, dat OpenOffice niet Oracle365 is geworden, dat er überhaupt Steam voor linux is, is te danken aan mensen die zich er wel druk over maken .
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Dat wij openSUSE draaien, dat deze forums er zijn, dat OpenOffice niet Oracle365 is geworden, dat er überhaupt Steam voor linux is, is te danken aan mensen die zich er wel druk over maken .
    Ja natuurlijk, het is maar goed dat er mensen zijn die zich er druk over maken
    Maar je moet je er niet DRUK overmaken .
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    1

Wat ik hiermee bedoelde is dat Steam niet open source is. Het is zelfs het omgekeerde. Closed source en een DRM manier om spellen te verkopen. De enige reden waarom Valve Steam voor Linux heeft uitgebracht is omdat ze een Steam Box gaan maken die op Linux draait. Dus ze "moesten" wel.

Wat ik hiermee bedoelde is dat Steam niet open source is. Het is zelfs het omgekeerde. Closed source en een DRM manier om spellen te verkopen. De enige reden waarom Valve Steam voor Linux heeft uitgebracht is omdat ze een Steam Box gaan maken die op Linux draait. Dus ze "moesten" wel.

Tja het is niet anders, er moeten ook boterhammen op de plank komen.
    Soms is er dus geen andere keuze.
    Daar maak ik mij niet druk om dan.
    HP Z420 Intel Xeon & Lenovo T440s Intel I7vPro
    openSUSE Tumbleweed KDE
    Raspberry PI3 met openSUSE TW en Raspbian
    Linux counter #241023

Blog Entries
    1

Nee ik ook niet maar GNU/Linux en OSS hardliners wel. Als die spellen willen spelen zullen ze zeker niet Steam gebruiken. Ik heb het zelf ook niet. Vindt GOG.com beter. Zijn tenminste DRM vrij maar worden niet ondersteund in Linux.

Blog Entries
    14

Da's niet de enige reden. Valve/Steam heeft al een jaar of vijf geleden laten weten, dat ze een eigen linux afdeling begonnen omdat ze 't idee hadden dat linux een markt op de desktop zou worden, omdat ze "distributed" als toekomst zagen waarbij de serverende kant een linux-server zou zijn, kortom een heel eco-systeem op linux. Één van de gevolgen daarin was o.a. dat games ook op linux ontwikkeld moesten worden. Daarin zijn ook nog allerlei virualisatie opties aan de orde geweest ( een windowsgebruiker zou dan zijn games eigenlijk in een virtueel linux machientje met game-engine draaien ).

Mij was het liever geweest, dat ze de hele zooi in git gegooid hadden . Maar dat het niet anders is. Heb daar met een vriend wel eens gesprekken over gehad. Eenzelfde opzet als veel linux distros, al is dokken er daar niet bij: stable (=dokken), bleeding-edge (=minder dokken), unstable(=gratis). Zo kunnen unstable-spelers ontwikkelaars/testers zijn, net als een hele groep openSUSE gebruikers dat in zekere zin is voor SUSE, maken de bleeding-edge-spelers massa-tests mogelijk, voordat uiteindelijk de stable-spelers de volle mep voor de nieuwe versie betalen, waarvan hardware Nz. gekocht wordt voor de grootste actievelingen in de andere groepen. Als we kijken hoe goed het met SUSE gaat, dan kun je niet meer zeggen dat dit verdienmodel niet werkt, dunkt me.

Blog Entries
    1

Is een goed idee maar ik denk dat de source code dan een probleem word. Althans, als je ervan wilt leven. Een ander idee is wat je ziet met Android spellen. Advertenties in het spel voor de gratis versie en geen advertenties en extra functies in de betaalde variant. Ik zou zelf alleen betalen als ik er ook wat anders voor krijg wat niet in de gratis versie zit. En de gratis (unstable) variant moet wel heel erg zijn voor ik zelf geld uitgeef aan de stable variant. Dit model werkt wel in een bedrijfs situatie, maar denk ik niet in een games situatie.

Of misschien ben ik gewoon de knieperig!

Blog Entries
    14

Is een goed idee maar ik denk dat de source code dan een probleem word. Althans, als je ervan wilt leven. Een ander idee is wat je ziet met Android spellen. Advertenties in het spel voor de gratis versie en geen advertenties en extra functies in de betaalde variant. Ik zou zelf alleen betalen als ik er ook wat anders voor krijg wat niet in de gratis versie zit. En de gratis (unstable) variant moet wel heel erg zijn voor ik zelf geld uitgeef aan de stable variant. Dit model werkt wel in een bedrijfs situatie, maar denk ik niet in een games situatie.

Of misschien ben ik gewoon de knieperig!
    Toch beschrijf je hier het verdienmodel zoals EA en Valve dat al een paar jaar geleden beschreven. Jij krijgt de game zelf gratis, of voor een paar centen voor een leuk doosje + install-media, en je kunt al een lekker stuk spelen. Dan komt er een moment dat je: levels bij moet kopen, maps, domweg toegang tot de rest, Nz. Nz. Groot voordeel daarvan is dat er veel minder makkelijk mee te sjoemelen valt.

Ik hef mijn glas in een welgemeende toast op Henk hcvv en zijn zeer complete toelichting op het gebruik van haakjes en aanhalingstekens in de forum how to's.
    Proost en op je gezondheid, Henk!!!!
    How vivid is the letting go of knowledge, where experience ends.

Desktop AMD A6-3650 APU with Radeon(tm) HD Graphics, Leap 42.1
    Laptop HP Compaq 6710b, 64-bit, openSUSE Tumbleweed

Page 20 of 30 FirstFirst ... 101819202122 ... LastLast