Stel je voor.....

Voor wie er behoefte aan heeft, is hier de gelegenheid jezelf voor te stellen aan andere community leden. Laat weten wie je bent, jouw openSUSE of andere linux versie(s), desktop die je gebruikt, waarom linux enz.

User:Knurpht - openSUSE

Even een korte samenvatting van de engelstalige link in de post hierboven:

Knurpht = Gertjan Lettink, 50 jaar, al jaren hier en daar actief in de open source/linux wereld, sinds een paar jaar voornamelijk hier. Begin dit jaar ben in gevraagd om in deze forums Global Moderator te worden. Dit nederlandstalig forum is één van de dingen die ik daar, bij voldoende belangstelling, bij voor ogen had.

openSUSE, eerst SuSE, is het besturingssysteem op de 6 computers in huis, voor werk -ik ben zelfstandig ondernemer- en thuisgebruik. Het “andere” besturingssysteem wordt alleen voor spellen gebruikt. Liefhebberijen zijn muziek, muziek en nog meer muziek, open source en linux, deze forums.

Warme groet,

Gertjan

Hallo,

Ik ben Marcel Benjamins en ben 22 jaar.
openSUSE is mijn favoriete linux distributie, helaas moet ik voor school Windows gebruiken. (dualboot heeft geen zin kom nu al ruimte te kort)
Uiteraard staan hier wel paar vaste computers te draaien op openSUSE.

Gr.
Benjamins

Ik ben jesse 26 jaar ik ben computer expert en mijn hobbys zijn dus pc bouwen maken repareren ^^

Hallo!

Ik dacht laat ik me ook maar eens voorstellen, al ben ik niet echt actief op de forums…

Ik ben Jos Poortvliet, woon in Utrecht, gebruik een jaartje of 10 linux, ben iets van 7-8 jaar actief geweest in KDE marketing en nu bij Novell in dienst om bij openSUSE wat te helpen.

En ik vind dat we voor de 11.4 release wel een mooie releaseparty moeten houden in Nederland, wellicht kunnen we het Novell kantoor in Utrecht gebruiken om wat bier te drinken enzo?

Dag Jos,

Welkom hier. Na jaren KDE gebruik weet ik wie je bent :), welkom hier. Had er al wel over gedacht je apart even te mailen over de NL forums, maar dat hoeft dus nu niet meer. Die release party, al drink ik enkel non-alcoholica, prik maar een datum, dan ben ik er in ieder geval, en het moet al gek lopen of ik neem nog wel een paar groninger openSUSE gebruiikers mee. Leven in de nederlandse openSUSE brouwerij.

Gertjan

Hallo,

ik ben Zoran, net 48 jaar geworden. Ik ben zo blij met Linux dat ik er geen worden voor kan vinden, mogelijk worden die met 12.4 ontdekt. Ik ben van nature erg nieuwsgierig en OpenSUSE is propvol, genoeg te doen. En dat idee over releaseparty en bier klinkt erg goed, ik kom er zeker.

Tot de volgende keer , Zoran

Hallo allemaal,

Ik ben Sukran Kok, 36 jaar. OpenSUSE is mijn favoriete besturingssysteem geworden door Knurpht. Ik ben erg tevreden met deze nederlandstalige forum.

Ik ben Ben van Essen, 38 jaren oud. Gebruik OpenSUSE zowel zakelijk als persoonlijk.
Samen met Knurpht bomen over linux en in het algemeen en OpenSUSE in het bijzonder vind ik een puike bezigheid, vooral real-life. Dingen “aan de praat krijgen” en “repareren” vind ik ook vers. Lust ook wel een biertje.

jospoortvliet
suzoni
sukrankok

Allemaal van hartewelkom.

Hartelijk bedankt voor het welkom voor zo’n gezellig club! Dit vind ik bijzonder dat wij allemaal hier bij elkaar zijn.

Hallo,

Ik ben Hans Schreuder, 72 jaar en sinds 6(?) jaar Suse en openSuse gebruiker. Ondanks intensief gebruik en veel lezen in het oS forum nogal noob. openSuse met KDE bevalt prima. Op dit moment v.11.2, ik sla 11.3 over vanwege de teruggevallen functionaliteit in Kaddressbook. Nieuwe versies en ook een enkele niet-suse Linux installeer ik met multiboot. Bevalt prima.
Grootgebruiker van OpenOffice en Gimp.
Hopelijk kan ik nog eens iets nuttigs bijdragen aan dit forum!

Welkom Hans,

Heb net voor iemand die van Thunderbird af wilde de hele Kontact suite, waar kAddressbook deel van uit maakt, in orde gemaakt. Die is zeer tevreden over wat-ie allemaal kwijt kan.

Een aardige om andere linuxen te proberen is VirtualBox. Je hoeft dan niet meer te multi-booten, maar draait die in een venster op je 11.2 desktop…Overigens draai ik zelf op mijn server ook nog steeds 11.2

Je eerste bijdrage hier heb je al geleverd. In de sectie “Helpen en Hulp” kun je ook dingen posten die handig zijn om te weten…heb zelf na een desastreuze kernel-update zo ook wel eens een alarm afgegeven, in de hoop dat anderen niet dezelfde ellende kregen.

Welkom Hans Schreuder.

Het wordt dus steeds leuker hier

Dexter1979: Jan-Bart Spang. 31 jaar en alweer 8.5 woonachtend in Ierland… Ben alweer een jaar of 3 Linux gebruiker maar nog steeds een n00b! Ben Medisch Analist van beroep en heb hier op het laboratorium(pje) de computers onder mijn hoede. Die draaien helaas het “andere” bestuurings systeem!

Ben op dit moment druk met een ander project dat wel met Linux temaken heeft. Helaas wel weer een “andere” *untu variant! Ben van plan om een locale hub op tezetten dat computers recycled en computers die nog goed zijn te gebruiken voor scholen hier in Ierland en verschijdene landen in afrika. Voor een idee kijk maar eens op Camara | Technology. Empowering Education.

Wist niet dat er nu een Nederlandstalige hoek was van dit forum. Ben hier al een paar jaar. Ik hop nog steeds van distro naar distro maar kom steeds terug bij OpenSUSE.
Op dit moment draai ik OpenSUSE 11.3, KDE 4.5.2, thuis in mijn zelf samengestelde pc met Window$ 7 op een andere schijf voor de games.

Ik zal hier eens wat vaker kijken als ik tenminste nog een beetje Nederlands kan typen! rotfl!

Leuk je hier te zien. Ik ken Camara, heb een aantal jaren geleden hier zelf als vrijwilliger meegewerkt aan iets soortgelijks. Dat hing echter op één iemand, toen die er mee ophield was meteen de hele infrastructuur weg.
Mooie gelegenheid toch, om het typen van Nederlands een beetje te onderhouden?

Mijn naam is André Kaper, 41 jaar. Ik ben projectleider cultuurhistorie bij Landschapsbeheer Gelderland en tegenwoordig dus een linkse hobbyist. En er trots op>:)!!!
Op mijn werk kaart ik voortdurend opensource aan: office (openoffice) en GIS paketten (gvSIG), met wisselend succes.
Thuis hebben we 1 pc voor drie gezinsleden, te weten ik, vrouw en kind. Ik heb eind jaren negentig SUSE geprobeerd, maar was nog te moeilijk voor me. Vanaf 2005/6? heb ik Kubuntu gehad, maar daar ging me teveel aan mis. Vanaf 2007 heb ik openSUSE en ben zeer tevreden.

Ik had nog de versie willen vermelden, maar helaas… De tien minuten waren voorbij:
OpenSUSE 11.3, KDE 4.5.2

Hé André, welkom. Zou openSUSE/open source ook onder “linkse hobbies” vallen? :slight_smile: