Page 11 of 24 FirstFirst ... 91011121321 ... LastLast
Results 101 to 110 of 233

Thread: Stel je voor.....

Default Re: Stel je voor.....

Voorstellen is altijd netjes

Mijn naam is Jan, en ben een Tukker. En 42 jaartjes jong

Ik gebruik Linux alleen privé, ben overdag storings en onderhoudsmonteur.
    Gebruik Linux al wel een hele tijd.
    Ben begonnen met Mandrake, toen Red Hat (toen er nog geen Fedora was)
    Eigenlijk switch ik best wel vaak tussen distro's.
    De distro die ik het langst heb gebruikt is Kubuntu.
    Ik ben echt een KDE gebruiker
    Wel vind ik Unity/Gnome 3/ Cinnamon zeer interessant, maar krijg soms het idee dat deze Desktops mij ontgroeien.
    Allemaal toeters en bellen, die er leuk uitzien,maar waar ik eigenlijk niet mee kan werken.

Waarom nu OpenSuse?
    Omdat ik van mening ben dat deze distro de beste KDEversie heeft.
    Ik ben heel eerlijk, dat ik OpenSuse altijd een beetje gemeden heb. (waarom weet ik eigenlijk niet)
    Nu ik 12.2 KDE(4.9) heb geïnstalleerd, ben ik zeer onder de indruk van snelheid en stabiliteit.
    In tussentijd nog een keer uitgeweken naar Mint (Cinnamon),maar kon mij niet erg bekoren.
    Ben dus niet echt een computerexpert, maar vind Linux reuze interessant, en ik hoop op dit forum veel te leren.

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by jansteen View Post
    Mijn naam is Jan, en ben een Tukker.
    Kiek, dat hölp al heel wat, wiez'n komt uut 't Oost'n. .
    ° Appreciate my reply? Click the star and let me know why.

° Perfection is not gonna happen. No way.

http://en.opensuse.org/User:Knurpht
    http://nl.opensuse.org/Gebruiker:Knurpht

Quote Originally Posted by jansteen View Post
    Voorstellen is altijd netjes

Mijn naam is Jan, en ben een Tukker. En 42 jaartjes jong

Ik gebruik Linux alleen privé, ben overdag storings en onderhoudsmonteur.
    Gebruik Linux al wel een hele tijd.
    Ben begonnen met Mandrake, toen Red Hat (toen er nog geen Fedora was)
    Eigenlijk switch ik best wel vaak tussen distro's.
    De distro die ik het langst heb gebruikt is Kubuntu.
    Ik ben echt een KDE gebruiker
    Wel vind ik Unity/Gnome 3/ Cinnamon zeer interessant, maar krijg soms het idee dat deze Desktops mij ontgroeien.
    Allemaal toeters en bellen, die er leuk uitzien,maar waar ik eigenlijk niet mee kan werken.

Waarom nu OpenSuse?
    Omdat ik van mening ben dat deze distro de beste KDEversie heeft.
    Ik ben heel eerlijk, dat ik OpenSuse altijd een beetje gemeden heb. (waarom weet ik eigenlijk niet)
    Nu ik 12.2 KDE(4.9) heb geïnstalleerd, ben ik zeer onder de indruk van snelheid en stabiliteit.
    In tussentijd nog een keer uitgeweken naar Mint (Cinnamon),maar kon mij niet erg bekoren.
    Ben dus niet echt een computerexpert, maar vind Linux reuze interessant, en ik hoop op dit forum veel te leren.
    NOOT : De Gnome Desktop is wel anders dan in het prille begin natuurlijk, maar eens je er een poos mee werkt is hij heel makkelijk !
    En wat meer is, ik gebruik hem op een 512MB computer met Intel, er zijn er reeds die er niet meer op draaien, daarom proficiat openSUSE.

Groet,
    Freddy

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Artfreddy View Post
    NOOT : De Gnome Desktop is wel anders dan in het prille begin natuurlijk, maar eens je er een poos mee werkt is hij heel makkelijk !
    En wat meer is, ik gebruik hem op een 512MB computer met Intel, er zijn er reeds die er niet meer op draaien, daarom proficiat openSUSE.

Groet,
    Freddy
    Ik heb vorig jaar, gewoon omdat het kan, een jaartje GNOME3 als hoofddesktop gedraaid. Had met mezelf afgesproken, dat GNOME3 minimaal een week de tijd kreeg, dwz dat ik een week niet zou uitwijken naar KDE, LXDE of wat dan ook. Dat ik er uiteindelijk een jaar op ben blijven doorwerken als doorgewinterde KDE gebruiker vanaf 1999 zegt wel wat. De eerste week had ik inderdaad het gevoel dat alles anders was, niets zat waar ik het verwachtte, maar dat was snel over. De belangrijkste reden om weer naar KDE als hoofddesktop te gaan was het idee dat ik van al die prachtige vergaande integratie in de KDE desktop veel te weinig gebruik gemaakt / gezien had. Met die gedachte ben ik opniew begonnen met KDE, steeds proberend om het met alleen KDE te doen. Dus geen Thunderbird voor mail, maar de Kontact suite, geen LIbreOffice, maar calligra Nz Nz.

ik moet eerlijk zeggen dat in Gnome 3 niet lang heb gebruikt (in tegenstelling tot Unity)
    Dus het probleem kan inderdaad wennen zijn

Ook vind ik Gnome geen slecht product.
    Het was van de makers van Gnome een gedurfde stap,maar een goede.
    Na jaren mijn muis te hebben gebruikt (Point en Click) heb ik in ieder geval een probleem met Unity.
    het lijkt geweldig, maar kan er gewoon niet mee werken.

Mijn eerste ervaring met Gnome was: : " help, waar is mijn bureaublad?"
    Ineens werd beslist dat mijn bureaublad leeg moet zijn.
    Terwijl ik graag allerlei informatie op mijn bureaublad wil. (wat overigens ook gebeurde met de eerste versie van KDE 4 )
    Ik kan KDE aanpassen, wat ik weer mis bij Gnome.

Ik zal Gnome eens naast KDE installeren.
    En ga er gewoon eens een paar weken mee werken.

Het beste van Linux!
    Je zult maar verplicht Windows 8 moeten gebruiken

Quote Originally Posted by Knurpht View Post
    Ik heb vorig jaar, gewoon omdat het kan, een jaartje GNOME3 als hoofddesktop gedraaid. Had met mezelf afgesproken, dat GNOME3 minimaal een week de tijd kreeg, dwz dat ik een week niet zou uitwijken naar KDE, LXDE of wat dan ook. Dat ik er uiteindelijk een jaar op ben blijven doorwerken als doorgewinterde KDE gebruiker vanaf 1999 zegt wel wat. De eerste week had ik inderdaad het gevoel dat alles anders was, niets zat waar ik het verwachtte, maar dat was snel over. De belangrijkste reden om weer naar KDE als hoofddesktop te gaan was het idee dat ik van al die prachtige vergaande integratie in de KDE desktop veel te weinig gebruik gemaakt / gezien had. Met die gedachte ben ik opniew begonnen met KDE, steeds proberend om het met alleen KDE te doen. Dus geen Thunderbird voor mail, maar de Kontact suite, geen LIbreOffice, maar calligra Nz Nz.
    Wij draaien op 3 computers openSUSE... Monique op haar recente KDE, en ik op mijn oudste KDE en op de andere oudere Gnome.
    Geen probleem meer vor mok hoor, werk reeds lang met Linux. Heb al heel wat Linux-Distro's uitgetest, om bij te leren.
    KDE is voor mij ook favoriet, maar de Gnome is zeker ook niet mis, en ik vind mijn weg wel.
    Groet,
    Freddy

Gegroet,ik ben Belg

Ik ken voorlopig niets van Linux, hoe je packages moet installeren, en zelf moet compilen? :s

Zou ik een boek kopen of vind ik de nodige info zo wel?

En zou openSuse 12.2 i586 wel werken op mijn erg oude laptop met 512 RAM en een Sempron 3000+ processor? :s

Ik zou alleszins graag meer weten over Linux, ik wil mijn pc-kennis een beetje pimpen

Hallo Waxterx,

Welkom hier. Ik zie dat je in 2010 al eens iets geprobeerd hebt. Ga je Linux nu opnieuw te lijf?
    512Mb is inderdaad erg weinig. Je zou met een zeer lichte desktop moeten werken (dus niet KDE of Gnome).
    Henk van Velden

Quote Originally Posted by hcvv View Post
    Hallo Waxterx,

Welkom hier. Ik zie dat je in 2010 al eens iets geprobeerd hebt. Ga je Linux nu opnieuw te lijf?
    512Mb is inderdaad erg weinig. Je zou met een zeer lichte desktop moeten werken (dus niet KDE of Gnome).
    512MB gaat hoor voor KDE, ik draai dit ook op mijn oude Intel computer, eentje van mijn schoonzoon zijn office waar hij werkt.
    Heb nog 70% beschikbaar geheugen, gebruikt fisiek geheugen 29% en wisselgeheugen 99%.
    Doch ik sla geen foto's of dergelijke op mijn harde schijf op, maar op een geheugenstick, en gebruik ook geen overbodige programma's...
    openSUSE is de max !!!!!
    Groet,
    Freddy

Blog Entries
    14

Quote Originally Posted by Waxterz View Post
    Gegroet,ik ben Belg
    niemand kan er iets aan doen waar-ie geboren wordt , van harte welkom

Ik ken voorlopig niets van Linux, hoe je packages moet installeren, en zelf moet compilen? :s
    Packages installeer je via Yast - Software - Softwarebeheer, als iets daar niet te vinden is, dan software.opensuse.org: Download openSUSE 12.2 , zelf compileren is maar zo zelden nodig, dat komt wel als je iets echt nodig hebt, en het is niet in package vorm te vinden.

Zou ik een boek kopen of vind ik de nodige info zo wel?
    Op het web is denk ik meer te vinden dan in traditionele boeken, die bovendien erg snel verouderen
    En zou openSuse 12.2 i586 wel werken op mijn erg oude laptop met 512 RAM en een Sempron 3000+ processor? :s
    't Is wel heel krap, met name de installer heeft eigenlijk wel 1 GB RAM nodig, maar, openSUSE heeft altijd nog de "text-based" installer, denk hierbij niet aan een terminal waarin je commando's moet uitvoeren, maar aan een ouderwetse DOS-achtige interface, die verder helemaal hetzelfde doet.
    Ik zou alleszins graag meer weten over Linux, ik wil mijn pc-kennis een beetje pimpen
    Je PC kennis pimpen dat kunnen we hier niet , en meer weten over linux, dat doe je het best door er mee te gaan werken, bij voorkeur op fatsoenlijke hardware

Page 11 of 24 FirstFirst ... 91011121321 ... LastLast