PDA

View Full Version : TUMBLEWEED Libreoffice Writer logo's of afbeeldingen worden niet meer getoond

kagepc
06-Sep-2017, 06:32
Dag,

Sinds de update van 25 augustus (vermoedelijk) worden afbeeldingen/logo's in documenten niet meer weergegeven. Je ziet op die plek een groot wit vlak met de kreet "object"
Wanneer ik kies voor een afdrukvoorbeeld worden deze dingen gewoon wel goed weergegeven.

Hoe krijg ik dit weer in beeld in het te bewerken document?

Karel

Knurpht
06-Sep-2017, 09:38
Da's merkwaardig, net even wat documenten geopend en hier is niks aan de hand. Kun je een testgebruiker aanmaken, inloggen als die gebruiker en kijken of het voor die gebruiker ook zo is?

kagepc
07-Sep-2017, 02:21
Da's merkwaardig, net even wat documenten geopend en hier is niks aan de hand. Kun je een testgebruiker aanmaken, inloggen als die gebruiker en kijken of het voor die gebruiker ook zo is?

Das zeker merkwaardig want wanneer ik zoals je adviseerde een testgebruiker aanmaak en als zodanig inlog is alles WEL zichtbaar.
Nog een 2e opmerking erbij, Libreoffice als totaal lijkt zoveel trager op te starten dan voorheen.

Heeft dat er ook mee te maken?

tyrannishawk
07-Sep-2017, 05:47
Ik zit even niet op een plek waar ik de exacte directory kan opzoeken, maar ik zou de cache van Libreoffice voor je gebruiker even weggooien. Die zal waarschijnlijk wel in ~/.cache staan (niet heel de directory ~/.cache verwijderen, anders ben je ook van andere programma's je cache kwijt).

Knurpht
07-Sep-2017, 05:58
Das zeker merkwaardig want wanneer ik zoals je adviseerde een testgebruiker aanmaak en als zodanig inlog is alles WEL zichtbaar.
Nog een 2e opmerking erbij, Libreoffice als totaal lijkt zoveel trager op te starten dan voorheen.

Heeft dat er ook mee te maken?

Karel, heb je dingen in LibreOffice aangepast aan je eigen wensen, of gebruik je 't zoals 't is? Als dat laatste het geval is kun je dit doen:
Sluit LibreOffice af, open een terminal venster en doe:

rm -rf ~/.config/libreoffice

Daarna begin je met een "schone" LibreOffice, en die werkt voor de nieuwe gebruiker, zal dus voor jou ook werken.

kagepc
07-Sep-2017, 08:01
Karel, heb je dingen in LibreOffice aangepast aan je eigen wensen, of gebruik je 't zoals 't is? Als dat laatste het geval is kun je dit doen:
Sluit LibreOffice af, open een terminal venster en doe:

rm -rf ~/.config/libreoffice

Daarna begin je met een "schone" LibreOffice, en die werkt voor de nieuwe gebruiker, zal dus voor jou ook werken.

Dat is um!
Dankjewel Gertjan!