PDA

View Full Version : OpenSuse Tumbleweed sluit niet af bij NFS-client

kopstukken
30-Mar-2015, 01:40
Hallo,

Ik ben nieuw in OpenSuse en heb een voor mij lastig probleem. Bij het instellen van NFS, ik wil namelijk de shares van mijn Synology server mounten, hangt OpenSuse bij het afsluiten. Zodra ik in Yast de NFS-client verwijder loopt alles weer normaal.

IN Ubuntu werkte de door mij gebruikte Fstab-regel wel prima.

servername:dir /mntpoint nfs rw,hard,intr 0 0
Welke 'options' ik ook gebruik, bij het afsluiten 'hangt' OpenSuse. Misschien heb ik de juiste combinatie nog niet gevonden? Het nadeel van dit 'hangen'is dat nu al twee keer mijn systeempartitie (btrfs) corrupt is geraakt. Dit is wel op te lossen met een Live CD en Gparted, maar fijn is anders.

Is er een andere methode in OpenSuse die mijn shares via NFS mount waardoor mijn syteem niet 'hangt' bij afsluiten of is er een andere oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,

Martin

hcvv
30-Mar-2015, 01:44
Hallo,

Helaas ben je zo geobsedeerd door je probleem, dat je vergeten bent te beginnen met te vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt.

kopstukken
30-Mar-2015, 01:54
Hallo,

Helaas ben je zo geobsedeerd door je probleem, dat je vergeten bent te beginnen met te vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt.

Ah, sorry, Laatste Tumbleweed, is dat dan 13.2? Of krijgt dit een andere versie mee?

hcvv
30-Mar-2015, 02:14
Ah, sorry, Laatste Tumbleweed, is dat dan 13.2? Of krijgt dit een andere versie mee?
Dat is dan zoiets als 13.2+ denk ik. Maar het is zekert van belang dat je vertelt dat je Tumbleweed gebruikt.

Ik ben geen Tumbleweed gebruiker en zal dan ook niet proberen te antwoorden.

kopstukken
30-Mar-2015, 04:36
OK.
Ik vraag mij af of 'Tumbleweed' het probleem is. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik bij een eerdere poging met 13.2 hetzelfde probleem gehad. Ik zal vanavond eens OpenSuse 13.2 installeren. Kijken of ik het probleem onder 13.2 kan reproduceren.

Knurpht