PDA

View Full Version : Draadloos en netloos

FsTheo
22-Feb-2014, 09:33
Kortom, het kan even duren maar jullie zijn nog niet van mij af!

Oke, beloofd is beloofd. :) Beetje druk de laatste tijd met de aardbevingen hier. Maar ik dacht, ik waag weer een poging.
En dus heb ik de stoute schoenen maar weer aangetrokken, een harde schijf erbij gekocht en nu kan ik swappen, òf Windows, òf Suse 13.1.
Downloaden, ISO maken, installeren, het liep allemaal zoals het moet en op een goed moment keek ik weer tegen de groene glimlachende kameleon aan.
Alleen géén netwerkverbinding. De vorige keer zat ik op een draad, maar omdat die opeens niet verder wilde, heb ik een wireless kaartje gekocht en dat werkt ook tot tevredenheid. Met Windows.

De netwerkkaart die in de machine zit is een Icidu NI-707545 300N wireless PCI Adapter. In een ander topic las ik dat er misschien een driver ontbrak.
Alleen kan ik op het net geen drivers vinden, anders dan voor Windows.
Ook las ik ergens het commando 'su -c lspci' te geven en dan wordt het voor mij allemaal een beetje vaag.
Want bij network controller lees ik, "01:06.0 Network controller: Qualcomm Atheros AR9227 Wireless Network Adapter (rev 01)"!
Hoezo Qualcomm Atheros? Ik heb geen Qualcomm Atheros. Ik heb nooit een Qualcomm Atheros gehad! Want ik werkte met een draad.:\

Iemand die wellicht weet hoe het verder moet?

Theo ;)

{En ja Knurpht, nog steeds KDE!lol!}

Benmh
22-Feb-2014, 11:10
Icidu maakt gebruik van de Qualcomm Atheros AR9227 Wireless Network Adapter in hun pci- kaart

Normaal gesproken zou deze wireless kaart ondersteund moeten worden sinds kernel 2.6, zie hiervoor

http://cateee.net/lkddb/web-lkddb/ATH9K.html

Heb je via yast ook de netwerk instellingen aangepast om deze kaart te activeren?

FsTheo
22-Feb-2014, 12:04
Ach zo. Daar ben ik aardig ingetrapt! lol!

Dan moet ik inderdaad met yast aan de gang, zover was ik nog niet gekomen, ontdaan als ik was.

We gaan weer eens kijken!

Theo ;)

FsTheo
22-Feb-2014, 12:28
Met heel veel dank Ben, dat was de oplossing!:good:

Theo;)

Benmh
22-Feb-2014, 14:49
Fijn dat het gelukt is.

Ben