PDA

View Full Version : zwarte scherm

Twanneesch
08-Mar-2013, 08:57
Beste allemaal,

Ik heb een probleempje: mijn beeldscherm blijft op zwart staan na het opstarten. Ik heb opensuse 12.3 RC2 kde op een toshiba nb510.

Het volgende had ik gedaan: een paar widget toegevoed en verwijderd van het panel, en in het panel optie de hoogte aangepast. Dit laatste gewoon simpel verleept met de muis naar 10 ( het laagst denk ik dus) Na al dit opnieuw opgestart en ik krijg een zwarte scherm.

Het opstartscherm en de splachscreen krijg ik wel te zien maar het wordt dan donker, het opstartgeluid is dan nog wel te horen. De muis krijg ik nog wel te zien en als ik het geluid of de helderhid aanpast via hotkeys dan krij ik de meldingen ook te zien, maar dat is dan alles. Als ik ctrl+alt+del dan verschijnt er wel een optie scherm. Bij het uitloggen dan krijg ik ik weer beeld: inlogscherm

Waarschijnlijk komt het allemaal door de hoogte van de panel aan te passen, maar heb dus geen idee hoe ik dit dus kan oplossen zonder iets te zien:(

Knurpht
09-Mar-2013, 04:03
In het login scherm doe je Ctrl+Alt+F1, je gaat dan naar de console. Daar log je in met je gewone gebruikersnaam en wachtwoord, en dan doe je

rm ~/.kde4/share/config/plasm*

Daarmee gooi je alle aanpassingen aan Plasma weg, en brengt de desktop terug in de default stand. Gebeurt wel eens als er plasma items elkaar overlappen die dat niet zouden mogen. Heb de complete uitleg ook wel paraat, maar te veel te doen dit weekend om het hele verhaal op te schrijven. Heb 't zelf eens voor elkaar gekregen door een plasmoid op het paneel te zetten, dat een minimum van 20 pixels hoogte had, terwijl ik 't paneel op 16 gezet had. Uitloggen, inloggen, crash.

Twanneesch
09-Mar-2013, 09:50
Beste Knurpht,

Wederom dankje voor de oplossing, ik heb weer beeld