PDA

View Full Version : Geen minimaliseer knop

mbenjamins
09-Jan-2011, 03:01
Hallo,

Heb 1 op mijn openSUSE systemen KDE geupgrade van 4.5 naar 4.6 RC.
Maar het probleem is nu dat ik mij minimaliseer knop mis, hoe kan ik die terug krijgen of hebben meerdere mensen hier last van.

Benmh
09-Jan-2011, 06:47
Krijg je het ook niet aangepast via systeeminstellingen> uiterlijk en vensters?
Heb er zelf geen last van misschien een bug gevonden anders kijken of er al een upgrade is voor de vensters.

Knurpht
10-Jan-2011, 02:04
Er zijn nog best wat issues met RC2:
- phonon pakketten zijn nog niet goed. Geluid krijg ik alleen met de Beta2 pakketten voor phonon
- fish/sftp werken niet in dolphin/konqueror (was in de RC's van 4.5 ook al zo)

Marcel, heb je dit op een bestaande ~/.kde4 map, of ben je met een "schone" ~/.kde4 map begonnen? Probeer anders eens een nieuwe gebruiker aan te maken, en kijk of die het fenomeen ook heeft.

mbenjamins
10-Jan-2011, 05:09
Als ik een nieuwe gebruiker aan maak dan is het daar wel goed.
Moet ik dan de ~/.kde4 map leeg maken om het goed te krijgen?

Knurpht
11-Jan-2011, 04:16
Dat zou je kunnen doen. Ik vind dat zelf altijd vrij rigoreus. Als het uiterlijke dingen zijn, volstaat het meestal om de plasma* files uit ~/,kde4/share/config weg te gooien terwijl je niet op KDE ingelogd bent. Dus vanuit de console of vanuit een andere desktop omgeving.
Een andere die van invloed kan zijn is 'kwin*rc'

Als je dan toch met een schone ~/.kde4 begint, kopiŽer die dan naar ~/.kde4.old . Je kunt dan daaruit bijv. je amarok instellingen terughalen, door amarok* mappen en bestanden uit ~/.kde4.old/share/apps en ~/.kde4/share/config naar dezelfde plekken in je nieuwe ~/.kde4 te kopiŽren.

mbenjamins
11-Jan-2011, 13:46
Denk dat ik openSUSE maar gewoon opnieuw installeer draait momenteel niet echt lekker.
Als ik openSUSE 11.4 installeer en ik installeer netjes de updates wordt het dan uiteindelijk de stabiele versie of moet je elke keer een nieuwe installatie doen?

demilord
16-May-2011, 10:19
Ik zal persoonlijk, gewoon de .kde map renamen.. en ff uit en inloggen... en rustig alles weer terug zetten..